Julaward från Julstugan

Jag har fått en award från Julstugan med motiveringen: Jag gillar din julblogg.


Jättekul! Nu blev jag glad! Tack!

Med awarden följer även en uppmaning att besvara några frågor, så jag ska göra mitt bästa!


1. Varför började du blogga?
För att vara ärlig: Jag minns inte. Det var fem år sedan. Antar att jag gjorde det för att det verkade kul, och att jag fortsätter för att det är kul.

2. Vilka bloggar följer du?
Massor. Många julbloggar. En hel del bak- och matlagningsbloggar. Sen några "det här är mitt liv"-bloggar; Sockenvägens Söta, Fröken Nattfrost, Candygirl och "mitt" nya fynd Leos Cookie

3. Favoritfärger?
Åhh det är ju hopplöst att svara på...
På kläder är det svart, vitt, grått med rött som bryter av ibland.
I hemmet vill jag hålla en neutral bas, så även här är det vitt och grått som gäller - men sen kan jag variera mig en massa. Sista tiden - och nu syftar jag på tiden innan advent - har det varit lila och grönt som gällt (dock inte i samma rum samtidigt!)

4. Favortifilm?
Jag älskar LOTR-trilogin. Jag älskar X-men. Sen är jag en riktig sucker för söta filmer, typ Girls Just Want To Have Fun och Coyote Ugly. Sen finns det ju en sista film som måste nämnas: Sound Of Music. Jag har nog sett den 100 gånger. Jag har svårt att förstå att folk anser den som en julfilm - jag minns ett sommarlov långt innan 4:an började sända den på julafton... Jag såg Sound Of Music i princip varenda kväll den sommaren

5. Vilka länder drömmer du om att besöka?
Jag älskar historia. Mitt drömresemål är därför att besöka Egypten och göra "det klassiska Egypten" med besök i pyramiderna, kryssa uppför Nilen (dvs söderut) och göra stopp efter vägen i Konungarnas Dal, Elfantine, Luxor och fortsätta hela vägen till Assuan och Abu Simbel.
När den resan är gjord vill jag göra en vandring i Anderna och se Machu Pichu.
Om man ska hitta något som är mer överkomligt i pris och semesterdagarna så skulle jag vilja ha en långweekend i Prag.


Så är det dags att skicka den vidare.

Jag skickar passningen vidare till två julbloggar, nämligen
Emelies Christmas - för alla fina bilder
Min vita jul - för en personlig blogg med mycket text! 
Äh vad fan! Vi kör tre gånger julblogg: Helly, du får den en gång till! Känns fel att hoppa över dig, även om du har fått den redan!!! Motiveringen lyder: För en personlig mix av då och nu som inte hittas hos nån annan av julbloggarna, samt för alla finurliga rubriker.

Sen tänkte jag att awarden skulle lämna julbloggvärlden och gå vidare till några som inte ÄR julbloggar, men bloggar en massa om julen ändå, nämligen
Sockenvägens Söta - för fina bilder och för att du bjuder på dig själv och din familj på ett mycket finurligt och underhållande sätt
Candygirl - för alla finurliga idéer och för att du är precis den där människan som jag skulle önska att mina barn (om jag hade några) skulle få förmånen att ha som pedagog!

Kommentarer
Linda säger:

Nämen tack gulledig... jag blir helt rörd...



Nu har jag ganska nyss gjort precis den utmaningen. Den hittar du här: http://www.candygirl.nu/category/tavlingar-listor-och-sant/



Men jag suger gladerligen i mig allt beröm :-)

Och jag antar att du vet att du finns på min "följalista"... även annan tid på året. Annars skulle jag ju inte hitta igen dig så fort du börjar julblogga igen...

2011-12-02 | 23:32:54
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Leo säger:

Jag ville kommentera om bocken som brann, men det går ju inte. :(

2011-12-03 | 09:45:16
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Emelie - Emelies Christmas säger:

Svar: Nämen åhh så glad jag blir! Jag har gjort ett responsinlägg :) <3



http://emelieschristmas.blogg.se/2011/december/julaward.html#comment

2011-12-03 | 10:35:28
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback