Hallonkola

I förrgår testade vi ett recept som suttit lääääänge i pärmen med urklipp från veckotidningarnas receptsidor. En kola med hallonpuré som ser jättegod ut. Med facit i hand kan jag meddela att den ÄR god.



Hallonkola
1 dl hallonpuré (ca 200 gram frysta hallon)
1 msk färskpressad citronsaft
2 dl vispgrädde
2 ½ dl socker

  1. Låt hallonen tina i en sil. Passera bären. Mät upp den släta hallonpurén - det går åt 1 dl till kolan.
  2. Häll hallonppurén i en kastrull tillsammans med de övriga ingredienserna. Värm upp under omrörning tills sockret smält, och koka därefter kolasmeten till 123-124 grader (kulprov)
  3. Häll upp i en form klädd med bakplåtspapper ca 20x20 cm. Eller häll upp i småformar - det gjorde vi.

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

mums... det låter verkligen gott.

2011-12-23 | 10:13:42
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Ellinors julblogg säger:

Vad gott det låter! Det ska jag prova nästa år.

2011-12-23 | 13:09:25
Bloggadress: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback