Frukost på jobbet

Ibland bjuder cheferna på vår avdelning in till frukostmys. De bullar upp som bara den, och det är himla trevligt att sitta och slappa lite trots att det finns mängder med saker att göra. Igår var en sån morgon. När vi kom till jobbet möttes vi av följande i köket:


Risgrynsgröt

Julskinka, senap, vörtbröd och clementiner. Det är så fint med lite blad kvar på clementinerna!

Pepparkakor, ischoklad, julskum och hyacinter

Sjung mums faderallan lallan la sa min mage och innehöll kort därefter en stor tallrik med tomtegröt och en macka med tre skivor julskinka på. Dessutom fick vi alla med oss varsin hyacint, men jag glömde min på jobbet...

Jag och en kille i gruppen var sist på plats, och cheferna började duka undan. Som ni ser på bilden ovan är det MYCKET skinka kvar och bilden togs efter att jag gjort min macka. En till person efter mig... De funderade på vad de skulle göra av all julskinka. Tja, vet ni inte vad ni ska göra av den, så kan jag ju tänka mig att ta hem lite. Ta så mycket du vill fick jag till svar. Eftersom jag är väluppfostrad kollade jag så klart runt med lite folk, om nån annan ville ha, men det var det inte.

Det blir med andra ord "gofrulle" även idag :-)

Ha en riktigt fin lördag.
Nån som har några roliga planer?


Kommentarer
Maria säger:

Så gott !!



Jag ska griljera skinkan idag.. Kram Maria

2011-12-17 | 09:58:37
Bloggadress: http://Mariasdagbok.blogspot.com
Tomtemor säger:

Jag håller på o kokar nassetassar till din sylta, ska snart lägga fläskläggen i en gryta. Sedan ska jag roa mej med att städa "ditt" rum. Puss Tomtemor

2011-12-17 | 10:22:44
Katarina säger:

Så roligt med frukost på jobbet!

2011-12-17 | 11:10:42
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Amandas jul säger:

Åååh, du anar inte hur mycket jag längtar efter julskinka! Debuten blir på onsdag!! :)



Jag har inga planer alls, vilket är skönt. Snön faller, julmusik spelas och allt är bara tipp topp :)

2011-12-17 | 11:40:38
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se/
alexandras jul säger:

vilka härliga chefer du har!;-) vart jobbar man då? hihi...nä, men vi har också så på vårt jobb. Varje tordagsfika på fm är den en av kollegorna som köper massa gott bröd etc. Ska bli spännande och se vad som bjuds nu denna torsdagen=P

2011-12-18 | 11:38:18
Bloggadress: http://alexandrasjul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback