Dags att tända tredje ljuset



Och som en liten frukostkaramell tänkte jag bjuda på min favoritversion av God Rest Ye Merry Gentlemen med Ian Anderson från Jethro Tull. Spana in hans ögon :-)



Det är något speciellt med julen. Det händer saker med mig som jag inte riktigt kan förklara. Som exempelvis varför jag föredrar jazz framför hårdrock i december. Men varenda gång jag försöker lyssna på rockig julmusik så blir det fel i min skalle. Förutom när Twisted Sister gör det förstås. Det går bara inte att låta bli att älska dem.



Extra roligt är det att de verkligen kör sin vanliga stil och sin vanliga What are you gonna do with your life-inledning. Fantastiskt kul att jämföra med videon till We're not gonna take it :-)

Kommentarer
Anna säger:

Hoppas du får en fin tredje advent! (Helt galet vad fort det går, jag hinner inte riktigt med i år känner jag.)

2011-12-11 | 11:08:02
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Emelie - Emelies Christmas säger:

Tänk att det redan är tredje advent!

2011-12-11 | 11:34:14
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback