Blossa 11

Har sett att flera bloggar skrivit om detta redan, men det kommer en liten repris här:

6:e september
kommer Blossa att presentera årets glögg.

Här är de smaker som varit tidigare år:

2003 Pomerans
2004 Vinteräpple
2005 Hjortron och Armagnac
2006 Lingon och enbär
2007 Havtorn och kanel
2008 Blåbär
2009 Clementin
2010 Saffran


Av dessa är 2007 och 2009 mina absoluta favoriter.
2010 och 2006 är de jag gillat minst.

Om jag fick välja en smak på 2011 så skulle det bli blodapelsin och ingefära. Men nu är det ju inte jag som väljer, utan hon. Snacka om att jag vill ha hennes jobb.

Lämna en kommentar vettja:
Favoritår?
Och vad skulle årets glögg smaka om du fick bestämma?

Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ja som jag skrev hos mig är vinteräpple min favorit, men blossas vanliga apelsin är god så din idé om blodapelsin och ingefära vore nog god :-D

Själv skulle jag som sagt gärna ha en tranbärvariant, eller kanske hallon/konjak eller varför inte en galen smak som polkagris?! Juligare kan det väl inte bli... KRAM!

2011-08-25 | 09:52:18
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Alexandra - kärlek på tallrik säger:

Jag har inte smakat så många av dem, men jag håller med om att saffran inte var någon höjdare... Vad gott det lät med havtorn och kanel, den hade jag velat prova! Och ÅH! Blodapelsin och ingefära? ja, ja, JA! ;)

2011-08-25 | 19:23:44
Bloggadress: http://daedalsmat.sajto.se
Linda säger:

jag har för mig jag köpte den med blåbär till min pappa i julklapp för några år sedan, tillsammans med lite annat gott, och det var mycket uppskattat!

2011-08-29 | 14:02:38
Bloggadress: http://lillyz.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback