Frågor och svar :-)

Hittade en lista hos Marie som jag så klart blev tvungen att fylla i.
Kopiera och fyll i dina egna svar vettja :-)

Hur ser din/dina adventsljusstakar ut i år?
Så här ser de ut i köket och så här i vardagsrummet (även om korten är från tidigare år) 

Byter du till julgardiner?
Japp. I vardagsrummet, köket och pysselrummet. I sovrummet sitter redan ett par med röda och vita ränder. (Sen har jag två olika sorters julsängkläder också...)

När tar ni in granen?
Åker alltid hem till mamma och pappa över jul i en vecka eller så. Så därhemma brukar den åka fram den 22a. Men i min egen lägenhet? Tja, runt lucia kanske.. Allt är beroende på när det är dags att åka norrut.

Riktig gran eller plast?
Plastic fantastic :-)

Vilket är ditt favoritjulgodis?
Hemlagade polkagrisar, rocky road och kola

Vilken är din favoritjulkaka?
Tja, det är egentligen ingen julkaka - men om jag inte får nöttoppar på julafton så blir jag ledsen. Och rulltårta

Vad gillar du bäst på julbordet?
Julskinka (kommentar överflödig). Äts helst tillsammans med Waldorfsallad. Ägghalvorna med löjrom är smaskens. Recept på waldorf och ägghalvor hittar du HÄR

Vilken är din favoritjulskiva?
Blackmores Night - Winter Carols.

Vilken är din favoritjullåt?
I'ts beginning to look a lot like christmas

Vilken är din favoritsnutt i Kalle Anka på julafton?
Haha jag är faktiskt barnsligt förtjust i husvagnssemestern. Och Robin Hood. Och tomteverkstaden. Men jag gillar INTE tjuren Ferdinand. Stentrist. Alla familjens kvinnor försvinner raskt ut i köket och börjar duka fram mat när mesproppen luktar på blommorna.


Kommentarer
Underbara Juletid säger:

Kul att du ville svara på frågorna, roligt att läsa din svar!

Det var av samma anledning som vi började ta fram granen så tidigt, för att vi åkte hem till våra föräldrar på julen.

2010-12-02 | 22:28:24
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Rimna säger:

Tack för din fina kommentar om mitt dekorerade ljus! Du får gärna låna bilden.



Önskar dig en härlig adventstid!

2010-12-03 | 06:08:35
Bloggadress: http://www.rimna.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback