Visst är det mysigt...

Omslag för aktuell titel...när julmagasinen börjar säljas? Jag har sparat de flesta och bläddrar i dem så fort jag får julbehov. Framåt påsk och midsommar och så :-)

Från och med idag finns årets första (?) till försäljning i en butik nära dig: Allers julmagasin. Så jag har tagit en mugg glögg och en skön stund i soffan.

Allers Julmagasin är en specialtidning för alla som älskar årets största helg. Magasinet bjuder på massor av roligt pyssel och pynt, klapptips, blommor i fina arrangemang, recept på ljuvliga bakverk och det bästa julgodiset. Allt presenterat på vackra bilder med utförliga beskrivningar och mönster.

Vad jag tyckte om den? Jodå. Helt okej. Dessutom är detta en av de billigare tidningarna, 29 riksdaler, så den är värd sitt pris. Inget speciellt nyskapande men å andra sidan: det är väl inte det som julen handlar om?

Uppdatering kl 21:03: Jag hittade VISST någonting nyskapande. Någonting skitsmart! Men vad kan jag inte riktigt berätta än, men foto kommer när min variant är färdig.

Nu väntar jag bara på Amelia Jul :-)

Kommentarer
Linda säger:

Samma här.. det är nog de enda tidnignarna jag sparar... Julmagasinen. Måste genast köpa ovanstående. Glögg har jag kvar från i fjol. Men den får man av tradition öppna först till första advent... eller ska jag rucka på den regeln tro?

2008-10-09 | 20:09:26
Bloggadress: http://candygirl.worldofsecrets.com
Linda säger:

Haha... Tavlorna lär INTE bli till salu! fniss.. dom är inga dussintavlor direkt som dom kommer jag vara mycket rädd om. Men jag håller med - dom är underbara. Dock undrar jag vad jag ska svara på frågan när bus undrar vad "ta mig på mattan, älskling" menas egentligen.

2008-10-09 | 20:11:46
Bloggadress: http://candygirl.worldofsecrets.com
Nattis säger:

Såg den i affären idag och funderar mkt på att köpa:D I <3 julen.

2008-10-09 | 21:28:35
Marika på Odlingspyssel säger:

Jultidningarna är de enda jag sparar från år till år. Det börjar bli ett problem nu eftersom jag formligen köper ALLA heminredninge,pyssel och matjultidningar jag hittar varje år. Dessutom brukan man ju hinna med både en och två utlandsresor utom och inom jobbet varje höst/vinter så då får jag möjlighet att köpa amerikanska/engelska/tyska/franska whatever jultidningar....shittans, vad pengar jag gör av med :D

2008-10-24 | 01:30:49
Bloggadress: http://odlingspyssel.blogg.se/
Ica Ica Nötskrika säger:

Haha jag förstår vad du menar.

Än så länge ryms mina i ett fack i soffbordet, men när årets alla väl är inhandlade så är det kört.

Jag tror inte ens att min "kombo" upptäckt att vi har jultidningar i vardagsrummet året runt ler pillemariskt

2008-10-24 | 12:21:11
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/julfritt
Evasleva säger:

Jag sparar också på inredningstidingar med julspecial och amelias jul etc :) Det är än så länge två tidsskiftsamlare och lite böcker. Så roligt!

2008-10-31 | 07:52:21
Bloggadress: http://evasleva.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback