Med skägget i brevlådan

En av julens höjdpunkter är adventskalendern i SVT. Eller kanske snarare: En av julens höjdpunkter KAN vara adventskalendern i SVT. Årets julkalender är tydligen humor och action mer än traditioner. Kommer definitivt att kolla in i alla fall de första avsnitten och sen får vi se...

Bild och text lånad från SVT

Handlingen kretsar kring de tre vännerna Klas, Lage och Renée. När det närmar sig jul och det har blivit dags att posta den sedvanliga önskelistan till tomten råkar de av misstag sända iväg en inköpslista, och nu riskerar de att enbart få matvaror i julklapp... Detta föranleder gänget att ge sig ut på en lång och händelserik jakt efter tomten, denne mytomspunne figur som så gärna håller sig undan.

Gänget kommer ganska snabbt underfund med att de inte är ensamma i sitt sökande; den skumma organisationen Gallus Gallus är också tomten på spåren. Men deras motiv är dunkla och rätt snart står det klart att hela julen står på spel.

Klas, Lage och Renée bor tillsammans i en udda lägenhet där Renée driver en ingenjörsverkstad och gör underliga uppfinningar. Hon är hjärnan i gänget, Lage är alltid positiv men lite klantig medan Klas är självupptagen, pedantisk och lätt neurotisk.

Läs mer:
"Det blir mer action än snö"
Mycket spänning i årets julkalender




Kommentarer
Moa säger:

längtar tills julkalendern börjar

2008-10-29 | 08:46:18
Marie Glader säger:

Vilken trevlig julblogg, kul med fler jultokar!

~Marie

2008-10-29 | 13:40:25
Bloggadress: http://www.gladers.net
Cecilia säger:

Den absolut bästa kalendern någonsin är ju Mysteriet på Greveholm. Jag tröttnar aldrig på den!

2008-10-29 | 14:08:25
Bloggadress: http://voix.blogg.se/
Anna säger:

Jag är tveksam säger jag. Men precis som du ska jag ge den en chans. Kul att du har kommit igång med årets julbloggande. Får se om jag orkar vara lika ambitiös i år som förra året. Skulle gärna hitta på något nytt istället för att ha en musikkalender...undrar bara vad...



Jag återkommer och följer ditt julbloggande

Kram Anna

2008-10-29 | 22:33:12
Bloggadress: http://tokfias.blogg.se/
Anna säger:

Såg att länken till min Jul jul strålande jul inte var korrekt på din sida. Du kanske vill uppdatera den

http://tokfias.blogg.se/category/jul-jul-stralande-jul.html



Ohh vad jag började längta efter julen nu :)

2008-10-29 | 22:37:00
Bloggadress: http://tokfias.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback