Kära tomten

Nu skriver jag till dig igen.. Det är ju inte bara jul i december. Jag tänker fylla år också och min familj vill gärna ha mer uppslag än lite snögubbar... Så här kommer en lite mer detaljerad önskelista.


  • Boxhandskar
    (de som finns på träningen är riktigt snuskiga. Skulle vara trevligt med ett par som bara jag svettats i)
  • Biljett till Sweden Rock
  • En skön mysig morgonrock i tjockt härligt material som går hela vägen till fötterna och inte är rosa.
  • Pysselsaker, kanske ett alfabet till min QuicKutz Squeeze-tång (svindyrt så blocket/tradera är ett hett tips. Och jag har alfabetet "Metro" redan, det kommer ju med tången), en lite större akvarellåda med fler färger... ProMarker-pennor... Och dubbelhäftande tape *skrattar*
  • Flugsvampar från Skansen
  • Nån bra bok (min mamma brukar veta vad jag vill ha, fråga henne om tips)
  • En vit jul... Men det är ju inte helt enkelt att fixa.
Efter att jag skrivit inlägget om Årets julklapp påbörjade jag min vanliga bloggrunda. Hos Anna hittade jag en bra länk till upplevelsepresent.se. Sen kom jag inte längre.... Åhh det finns glasblåsning där. Snälla tomten, jag vill verkligen prova att blåsa glas. Det är något som jag varit fashinerad av ända sedan jag var liten.. Jag hade en bok (numera i systersonens ägo) om hur det går till hos dig och tomtemor. Den hade underbart vackra illustrationer och nissarna blåste egna julgranskulor.... Varje gång jag är på Skansen hamnar jag i glashyttan. Jag kan sitta hur länge som helst och titta på hur de jobbar med det. En glödande klump som bearbetas och slutar som de mest fantasifulla föremålen....

Edit 081117:
En "Eye Shadow Collection" från Viva la Diva skulle också sitta fint. Finns bland annat på Åhlens till det mycket humana priset av 159 spänn för 48 skuggor. Och deras skuggor är riktigt bra tycker jag, mycket pigment och de sitter där de ska en hel kväll.                                   

Kommentarer
Anna säger:

Bleking som jag är har jag under hela min uppväxt åkt på glasbruksrundor i Småland och ju äldre jag blev desto mer uppskattar jag det. Hade varit skoj att testa att blåsa själv, fast jag tror det är riktigt svårt :) Kram

2008-11-13 | 22:42:01
Bloggadress: http://tokfias.blogg.se/
Jönsan säger:

Åh, vad mysig och fin blogg du har! :)

2008-11-14 | 19:03:49
Bloggadress: http://emptypages.blogg.se/
Klooon säger:

du MÅSTE kolla in www.landstoken.se - nyheter - " best creations jul" och sedan det näst sista papperet... fantastiskt! ajaj, att sätta skalpellen i det :)

2008-11-14 | 21:16:10
Bloggadress: http://kaliiina.blogspot.com/
emmelisan säger:

vilken härlig blogg, jag är också jul-galen!

2008-11-16 | 19:30:51
Bloggadress: http://emmelisan.blogg.se/
Evasleva säger:

Jag fick blåsa glas på min möhippa. Det var jätteroligt!

2008-11-19 | 08:43:45
Bloggadress: http://evasleva.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback