Årets julklapp...

...blev "en upplevelse". Så här skriver DN.se:
Hårt eller mjukt. Så brukar den nyfikne kategorisera klapparna under granen. I år får dock "julklappsklämmarna" en svårare match om Handelns utredningsinstitut, HUI, har rätt. Enligt institutet är det nämligen en upplevelse som svenskarna helst ger bort i julklapp i år. Motiveringen är att konsumenterna söker en innehållsrik fritid samt att detaljhandeln allt mer inriktat sig på paketerade tjänster.


Ja en upplevelse är alltid en bra sak. Speciellt i det materiella samhälle vi lever i idag. Vi konsumerar oss till döds, eller i alla fall till leda. Men att få en upplevelse, ett minne, något som alltid finns kvar är underbart.


Så vad finns det för upplevelser att bjuda på då?
  • Konsertbiljett/teaterbiljett
    (ticnet säljer presentkort om du inte vet vad som skulle passa)
  • Fallskärmshopp
    (bara inte jag får något)
  • Massage/skönhetsbehandling
  • Middag ute
    (kanske inklusive chaufför och barnpassning om det skulle tilltala mottagaren)
  • Och för de lite skralare plånböckerna kan en sån enkel sak som presentkort på bio vara alldeles strålande till rätt mottagare)
Ni har säkert mer fantasi än mig....


Vad skulle du vilja ha för upplevelse under din julgran?

Läs mer:

DN: Årets julklapp är en upplevelse
SvD: Varken hårda eller mjuka paket

Kommentarer
Linda säger:

Jag skulle vilja hoppa fallskärm. Och så skulle jag vilja prova på riktig dykning med tuber.

2008-11-13 | 22:04:19
Bloggadress: http://candygirl.worldofsecrets.com
Moa säger:

en resa utomlands

2008-11-14 | 06:58:24
Bloggadress: http://alltmankantankasig.blogg.se/
Anniqa säger:

Ett fallskärmshopp, inte helt fel eller bungyjumping

på Nya Zeeland, och önska sig får man ju.

2008-11-14 | 15:57:37
Bloggadress: http:// selmastorp.blogspot.com
Hanneles jul säger:

Toppen julklappsidé.

2008-11-14 | 17:55:42
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback