Herrljunga 1911

Igår var vi bjudna på glöggmys hos C&M. De hade fixat trevligt folk och bra stämning, mat och glögg. Vad kan man mer begära av livet?

Inte mycket. TACK :-)

Igår testade jag Kiviks Tranbär/ingefära/chili. En alkoholfri glögg som var supergod (men kanske inte så glöggig. Mer något som jag skulle vilja ha en sval sommarkväll ute på uteplatsen i sällskap med en bok).

Dessutom testade jag Herrljungas 1911 för första gången.

Producenten/leverantörens egen beskrivning:
Smakbeskrivning: 1911 Starkvinsglögg är både söt och eldig. Purpurröd färg med sötaktig bärighet av torkad frukt och fyllig kryddning.
Passar till: Utmärkt som apretif eller bara för den goda smakens skull. Utmärkt som apretif eller bara för den goda smakens skull.


De glömde dock att skriva att den smakar krondill. Eller något annat som man har i kräftspadet. En svåridentifierad smak, kan inte definiera den, men som sagt: Kräftor på ett eller annat vis.



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback