Rolf Bergs underbara tomtar

image62

Foto lånat från www.rolfbergkeramik.se

Jag har under flera år samlat på Rolf Bergs fantastiskt charmiga tomtar. De kostar en slant, men jag köper hellre en Rolftomte om året än 10 andra. Nu brukar det i och för sig bli både och, men det var inte det jag skulle prata om.... Jag brukar passa på efter jul att alltid köpa någon när de rear. Sen brukar det bli någon inför julen också, man är ju inte mer än människa.

I år tänkte jag se till att göra mitt Luciatåg komplett. Jag saknar lucian, tärnan och fjolårets nyhet: pepparkaksgubben.

Jag skulle även vilja ha lite mer saker till Tomtegården. Kyrkan tillexempel. Och några staket. Och visthuset... Och.. Nä det får räcka. Jag har ju trots allt redan en del.

Sen lite tomtar. Lite fler tomtar alltså. Tomteorkestern tillexempel. Titta här, här, här, här och här. Söta va?

Så om någon känner för att ge mig en julklapp eller födelsedagspresent så...

Kommentarer
Hanneles Christmas säger:

Vi har ett par som spelar ishockey.
Annras är jag svag för saxofonspelande tomtar.

2007-10-28 | 19:28:26
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback