Brev till tomten

Hej Tomten.

Stor-Simon heter jag.
Jag är tre år gammal och jag vill ha massor av julklappar, massor av leksaker och massor av saker.

Jag har varit snäll mot mamma och pappa. Jag har hjälpt till hemma med att såga, spika, skruva och borra. Jag har städat mitt rum och resten av huset.

Ibland har jag ätit ordentligt.

Jag vill ha
-En vagn till Gula Bäbisen
-En snickarbänk
-En snickarlåda

Jag längtar tills du kommer på julafton

Kram från Simon


För några veckor sedan var min systerson på besök. Jag hjälpte honom att skriva ett brev till Tomten enligt ovan. Idag har jag skrivit ihop ett svar, så ni måste hålla tummarna för att jag inte åker dit för urkundsförfalskning nu...

image68

Till Stor-Simon


Tack för ditt brev.

Jag har lämnat ditt brev till Tomtemor och vi ska senare titta på det tillsammans..

Du förstår, så här fungerar det med önskelistorna:
Tomtemor kollar upp om det stämmer att du har varit snäll under året. Därefter går vi igenom din önskelista tillsammans och bestämmer vad du ska få. Sedan talar vi om för nissarna vad de ska tillverka.

Som du nog förstår kan jag inte tala om redan nu om du får något av det du önskat dig. Det får du se först på julaftonskvällen när jag kommer.

Kom ihåg: Du får inte bara presenter av mig. Jag vill ha en present av dig med. Kvällen före julafton måste du ställa ut en tallrik med risgrynsgröt till mig på bron. Gröten ska ha en klick smör i sig. Det är din present till mig.

Hälsningar
Jultomten


Kommentarer
Hanneles jul säger:

haha, det var för länge sedan jag skrev till tomten :)

2007-11-01 | 22:57:38
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
På landet, mot skogen säger:

Vilka fina brev! Det där är nog ett svar som funkar :).
Jättemysig sida du har, hit kommer jag gärna tillbaka!

2007-11-02 | 10:57:00
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com
Tomtens Dotter säger:

brev till tomten är mysigt. man ska inte tappa bort det bara för att man blivit "vuxen"

2007-11-03 | 02:49:55
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se
kattis säger:

hehe gud vad mysigt, rös i hela kroppen för att jag tänkte på hur det var när man var liten! :)

2007-11-07 | 08:54:57
Bloggadress: http://tummelisas.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback