Första December

I dag är första dagen på julmånaden. Första december. Smaka på ordet, visst är det lite magiskt? Idag börjar julkalendern, imorgon är det första advent och vi får tända adventsljusstaken.

Årets julkalender i SVT heter En riktig jul och beskrivs enligt följande:

En riktig jul, precis som det alltid har varit. En jul utan mammas nya kille. Det är vad Mila vill ha i julklapp. När önskelistan når tomten på nordpolen börjar bekymren när den lataste nissan av dem alla, Elfrid, skickas till Mila för att uppfylla hennes önskan.

För oss som inte är morgonpigga sänds reprisen kl 18:30 i SVT2

För er som missade Leilas jul sänds repris i TV4+ kl 18:45, dvs direkt efter julkalendern.



Kommentarer
Hanneles Christmas säger:

Kul med jul i Julkalendern, så har dte inte alltid varit...

2007-12-01 | 15:07:43
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
Linda säger:

Vi vaknade precis lagom till Julkalendern så vi hann.. Ifjol såg vi dock alla avnsitt från svt.se eftersom vi alltid åt middag när kvällsavsnittet gick! Årets verkar lovande...

2007-12-01 | 19:15:59
Bloggadress: http://lindawashere.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback