Dagens "glädjor"

Idag har varit en bra dag. Eller vad sägs om dagens glädjeämnen i kronologisk ordning:
  • Morgonen börjar med En Riktig Jul. Gillar verkligen Elfrid. Hon är cool.
  • Mailsystemet på jobbet har uppdaterats under helgen. Jag har fått "nåt knas" i samband med detta, så alla mail dyker upp i klumpform ett par gånger om dagen istället för att ticka in i jämn takt. Mycket mindre stressande.
  • En rask lunch på söders bästa lunchrestaurang, Lilla Italienaren på Rutger Fuchsgatan. God mat och underbart bemötande. Varje gång.
  • Läser i tidningen att Whitesnake ska spela på Sweden Rock Festival. Jublar högt.
  • Vidare till bolaget för att shoppa glögg, så nu är förrådet påfyllt.
  • Sen apoteket för att köpa glukos. Vi är nämligen några stycken som ska göra polkagrisar på torsdag :-)
  • Blomsteraffär för att handla mossa (ja jag vet att det är sent, men vad fan)
  • AN Inredning på Rutger Fuchsgatan. Prylbutik. Shoppade små skedar till glöggmuggarna, lyckades hitta som matchar mina ordinarie bestick. Man kan bli glad för mindre. Han har ett stort julsortiment. Gör ett besök. Och ät på Lilla Italienaren när du ändå är i krokarna.
  • Har gått igenom en massa saker på jobbet som jag inte visste hur jag skulle lösa. Men nu vet jag. Så efter imorgon kommer jag bara att ha saker på skrivbordet som jag kan fixa själv. Skönt.
  • I eftermiddagsposten kommer ett tjockt vadderat kuvert med födelsedagspresenter från familjen. Men det får inte öppnas föränn på fredag.
  • Hem. På hallmattan ligger ett brev. Alltså du vet ett RIKTIGT brev, skrivet med papper och penna, lagt i kuvert med frimärke och postat. Så som man gjorde förr i tiden. Tack! Jag blev jätteglad!
  • Ordnade mitt ljusfat. Det blev jättefint. Kommer att ta en bild och lägga ut vid ett senare tillfälle, men eftersom det är mobilkamera som gäller så måste det vänta till i helgen när det finns lite dagsljus.
  • Ett bra avsnitt av House.
Visst, några av dessa punkter kanske inte är så att man skrattar högt. Men det är sånt som är skönt, eller ger mig ro. Andra var sådana som gör mig ärligt och uppriktigt jätteglad. Sådär så det bubblar inombords. Ytterligare någon punkt var bara "lagom trevlig" och det är inte heller fy skam. (Glukosen tillexempel. Lagom trevligt idag, skönt att få det gjort mest. Det roliga låg ju i att det var förberedelse för en riktigt rolig kväll i övermorgon). Ibland är det svårt att se de SMÅ bra sakerna som trots allt händer varje dag. Jag tror att vi alla skulle vara lyckligare om vi gav det ett allvarligt försök....

Vad har du blivit glad av idag?

Kommentarer
Hanneles jul säger:

Lång härlig lista :)

2007-12-05 | 11:58:43
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
På landet, Mot skogen säger:

Vardagsglädje är bra glädje... Skönt med en dag när saker och ting flyter på som de ska! Måste säga att juldikten liet längre ner är ju fantastisk! Den stjäl jag med mig :)

2007-12-05 | 17:24:54
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback