Glöggsäsongen är här

Glögg

Foto: Tomtens Dotter

Eftersom jag har sett till att skaffa mig vänner som är lika förtjusta i de välsmakande, värmande dropparna som jag är så har vi hunnit avverka några sorter i år:

Blossa Starkvinsglögg
Blossa Vinglögg
Blossa 06
Dufvenkrooks Original Starkvinsglögg
Grythyttans skogsglögg
Smålandsglögg
Herrgårdsglögg

Precis som tidigare år är Dufvenkrooks den godaste, tätt följd av Grythyttan. Blossas årgångsglögg är även detta år en besvikelse, den smakar varm lingondricka med kanel. Inte illa på något sätt, men jag förväntar mig mer av Sveriges ledande glöggproducent.

Har ännu inte hunnit testa någon vit glögg, men ett tips baserat på förra året: Återigen Dufvenkrooks. Deras vitvinsglögg är jättebra.

Ett tips inför glöggfesten är att se till att det finns en Varm Och Kall att bjuda på. Det brukar ofta dyka upp någon som inte är så förtjust i glögg och då är detta ett bra alternativ: Ett äppelvin som är smaksatt med kanel. Ger glöggkänsla, men inte så mycket glöggsmak

Kommentarer
Angelica säger:

Kära du, supermysig blogg! Älskar känslan av jul.

Jag bara undrar, Dufvenkrooks hade jag äran att få smaka på en glöggafton men jag tycks inte finna var man kan köpa den? SÅ tacksam för svar :)





MVH Angelica

2008-11-27 | 11:42:21

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback