Julstämning

vardagsrum

Mitt vardagsrum

Igår var jag och Karro ute på en sväng: Började med julmarknad på skansen. Stämningsfullt, traditionellt men för att vara ärlig så är det förbannat mycket skit som säljs där.


Men glashyttan håller alltid hög klass. De hade erbjudande på skansentomtarna så jag passade på att köpa tre stycken. Sen lite krafs: honung, ljus och en present till min syster (men eftersom hon kanske läser så kan jag inte skriva vad det är). Djurgårdsfärjan över till Gamla Stan, men först ett stopp på Gröna Lunds Butik. Det stod snögubbar i fönstret som skrek "Köp oss, köp oss. Köp oss NU". Hade definitivt inte trott att det var där som jag skulle hitta snögubbar precis i det stuk jag letat efter.

Gamla Stan... Det som möter en är den underbart vackra granen på skeppsbron. Kan titta på den hur länge som helst. Vidare en promenad upp till stortorgets julmarknad (naturligtvis med lämpliga stopp i diverse butiker efter vägen). Väl framme på stortorget fick man verkligen hålla hårt i handväskan samt se till att armbågarna var vässade. Eftesom varken jag eller Karro är något stort fan av stora folksamlingar så drog vi oss in på en mysig, kitchig restaurang och tog några koppar glögg.

På det stora hela en bra dag

Kommentarer
Fredrik säger:

Niiice! :) "Juuuulen är häääär... och lyyyser.."

ha det

2006-12-18 | 17:00:21
Bloggadress: http://freddan888.blogg.se
Hannele säger:

Här doftar det jul, härligt :)

2006-12-18 | 19:32:48
Bloggadress: http://hannelesparadis.blogspot.com/
alexandra säger:

sitter mitt i sommaren och läser en julblogg : ) jag älskar julen och snubblade in på din sida, sitter och läser vartenda inlägg! tänkte bara säga att ditt vardagsrum ser jättemysigt ut :D

2007-07-26 | 09:20:56
Marika på Odlingspyssel säger:

Helt rätt att du tagit fran granen, min kommer fram till första advent!

2007-11-26 | 08:03:43
Bloggadress: http://odlingspyssel.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback