Julen 2006

Så är julen förbi. Imorgon är det nyårsafton och därefter ett helt nytt år igen. Tiden går så himla fort... Tänkte summera julen 2006 lite och tacka för mig. Lita på att jag kommer tillbaka nästa år.

Må gott och ha ett riktigt bra 2007!!!

Adventskalendern
Tyckte inte att Lasse-Majas detektivbyrå var någon höjdare, men jag såg de flesta avsnitten... En trea.

Julkort
Endast hemgjorda, antingen kort eller julskiva. Skivan blev väldigt uppskattad, speciellt av mina favorittanter Marine och Kerstin.

Nyhet på julbordet
Syrran och Mamma hade gjort en gravad lax med citron och apelsinjuice, citronpeppar och szechuanpeppar (med reservation för stavningen). Den var en riktig höjdare.

Glögg
Jag tycker att Dufvenkrooks är godast, men det fanns mycket gott att välja på i år. Tyvärr hann jag aldrig testa chokladglöggen :-(

Julklappar - Till andra
Mamma och pappa fick biljetter till Melodifestivalen (bara genrepet, men de blev glada ändå)
Syrran + karl fick en "fylla-i-bok" modell mina vänner fast om deras förhållande och vad de har för syn på varandra och så. De fick dessutom en låda med lite smaksatt kaffe, en mjölkskummare, kaffesirap, lite choklad och krafs.
Morfar fick böcker som vanligt.
Systersonen fick en Rolf Berg-tomte med tillhörande hus, ett spel, lite pussel, en pysselbok och en Färjestadtröja. Han lär aldrig få använda den eftersom hans föräldrar håller på MoDo.

Julklappar - Till mig
Min familj verkar tycka att jag har varit snäll...

Från Mamma och Pappa:
En halv biljett till Sweden Rock Festival
Burkarna från Cult design
En kokbok
Ett par fårskinnstofflor

Från syrran + karl
En trådlös telefon
Nagellack + removerpenna
En hemmagjord kokbok på CD-rom med alla syrrans guldrecept. Underbart

Från systersonen
Ett inramat foto
Ett par dödskallestrumpor
En fickspegel i dödskallefodral

Från morfar
En flaska vin

(jag kommer säkert att behöva uppdatera listan när jag packat upp väskorna)




Kommentarer
Anonym säger:

kom inte tillbaks nästa år! Tack...

2006-12-31 | 01:36:23
cleo säger:

Gott nytt år önskar jag Dig! Och jag tycker verkligen att Du ska komma tillbaka nästa år! Kram på Dig!

2006-12-31 | 22:53:22
Bloggadress: http://cleopethra.blogg.se/
Johanna säger:

Va roligt att du visade receptet på röran för din kollega! Den var verkligen tokgod!Ha en toppenhelg!

2007-01-12 | 20:43:54
Bloggadress: http://www.hemgalen.webblogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback