September? December? Ibland är det inte så noga!

Inte när man är sugen på julmust i alla fall! Jag har fortfarande några flaskor kvar av fjolårets lager med Zeunerts, och de ska drickas upp. Det var lite småkonstigt att sitta på uteplatsen och njuta av den sista solen - och samtidigt få de juliga smakerna från must, julskinka och senap. 
 
 Den uppmärksamme kanske känner igen fatet?
Japp - det är adventsljusstaken från förra året. Bilder HÄR
 
Skinkan på bilden var också med i ICAs goodiebag och i dag var det dags att provsmaka om den var något att ha. 
 
 
Jodå. Den var god. Den är saftig och lagom salt. Men för mig är det inte julskinka "på riktigt". Det är en god kokt skinka, men den påminner mer om en kokt smörgåsskinka än en riktig julskinka. Med det sagt så skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa den igen - typ första adventsfrukost eller så. Eftersom den är god. Men som sagt... det är inte på riktigt...

Kommentarer
Frida säger:

Gud så gott det låter med skinkmacka och julmust!

Svar: Det var underbart :-) men ändå inte helt som det skulle. Men jädrigt gott ändå!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-18 | 21:33:46
Bloggadress: http://knappgoken.byemschen.se
Therese Bjärstig säger:

Åhhhh hur gott såg inte detta ut?! Mums. Själv frossade jag i går i goda clementiner, fick julfeeling så det skrek om det! OCh ja, till sist slog jag till och köpte min pannkakskanna. Gilla den skarpt. Fanns även med kolbullerecept... Önskar dig en fin fredag och härlig helg! KRAM

Svar: Detsamma till dig :-) Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-19 | 07:14:43
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Victorias Jul säger:

Bästa julmusten =)

Svar: Den är den bästa :-) heja Norrland
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-19 | 16:11:54
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Tess säger:

Åhhhh julmuuuuuuust! Det godaste som finns! Ska absolut prova den julskinkan i år. Jag som bor helt själv gör aldrig någon skinka utan väntar tills jag kommer till mamma och pappa.... Men någon liten god skinkmacka vill man ju ha till advent!

Svar: På "mitt" Hemköp i huvudsta brukar de sälja skivad "riktig" julskinka i charkdisken. Det brukar vara min räddning :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-20 | 17:19:53
Bloggadress: http://www.seenbytess.se
Anonym säger:

Åhhh, mysigt värre! Vill tipsa om en tekalender att julmysa lite extra med.. http://www.aguesthousegotland.com/tekalender-2013-3

2014-09-26 | 11:54:26

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback