Tonfiskwraps

Som sagt, för mig har arberet börjat igen. Men jag tillhör den kategorin av människor som mår bra av att ha lite rutiner. När jag är ledig så inbillar jag mig att jag har all tid i världen - och därmed får jag oftast ingenting alls gjort. Varesig måsten eller roligheter.
 
Wraps med ruccola, tonfiskröra, tomat och kaprisbär
 
Vardag innebär ju även mat på ett annat sätt än under ledigheten. Nåt som ska gå snabbt och enkelt och gärna kunna konverteras till en matlåda dagen efter. Just nu har jag dille på wraps av olika slag. Tortillas, sallad och någon god röra. Finns det något annat gott i kylen som kan få vara med och leka? Man tager vad man haver :-)
 
En inte speciellt fotogenuiqe röra. Röror har den egenskapen :-(
 
Denna röra gjordes på en burk tonfisk i olja, två mjukkokta ägg, strimlade sockerärtor och finhackad röd chili. Lite av oljan från tonfiskburken blandades med tomatpuré för att binda ihop det hela. Kryddad endast med Herbamare örtsalt.
 
Vad är din favoritröra?
 

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

Jag är inget fan av tonfisk på burk, men nu blev jag lite sugen att testa... för röror gillar jag så länge de inte innehåller majonäs! Gillar verkligen dina vinglas i keramik med, din syster kommer att ha de snyggaste dukningarna med dessa glas! :-D KRAM

Svar: Jag kan hålla med. Tonfisk på burk är liksom blött och torrt samtidigt. Jag gör bara röror på tonfisk, annars blir det fel...
Och tack <3 Det kommer nog att bli vinglas till mig själv med.... KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-07 | 08:26:45
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Marie säger:

Visst är det bra med enkel mat efter jobbdag och kall mat gillar jag på sommaren.
sv: visst njuter vi av sommaren ytterligare ett tag, fotona från Tomteland är från vår semester, vi passerade förresten även nästan dina barndomstrakter på vår semestertripp (hemfärden från släkten i norrland)

Svar: Ahh... ljuva Norrland
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-07 | 12:54:30
Bloggadress: http://scrappa.gladers.net

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback