Tisdag är keramikdag

Missade förra tisdagen eftersom jag var hemma och snorade. Men idag är det dags igen hoppas jag. Om jag inte är hur trött och slut som helst efter jobbet villsäga... Kom dessutom på att det var väldigt länge sedan jag plågade er med något av mina alster, så nu är det dags igen.
 
 
Ja... Jag vet att jag tjatar om chilisylten, men det är ju så gott. Ni borde verkligen göra några burkar, det är så perfekt att ha på lut i kylen. Både för att piffa upp sina egna måltider, men även för att ha på lut som gåbortpresenter. Kolla själv hur gott det ser ut:
 
 
Ovanstående foto har Pia, drottningen av Kammebornia tagit. Hon hade turen att vinna en burk min tävling som inledde startskottet för årets julbloggande.
 
Så kom igen nu.. Gör lite chilisylt och stoppa ner i en presentkorg med delikatesser till den som har allt. Bara gör det :-)

Kommentarer
Ulla säger:

Har gjort! Fantastiskt gott.

Min kompis sade att det blir världens bästa salladsdressing när man blandar ut några matskedar i olja...Det skall jag prova på :)

Svar: Det är så skönt med folk som man gör som man säger åt er :-) Bra tips där från din kompis - det måste testas!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-09 | 17:34:07
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi/
Linda/Candygirl säger:

Tja... kanske det.

Men vad äter jag den till? som het marmelad? till kött? till thai?

Svar: Jag älskar den till all sorts ost. Brie, gorgonzola, svensk vanlig hårdost. Eller till kallskuret. Eller som gele till "potatis och brunsås"-mat. Men den är bäst till ost. Jag hade den bland annat till en bacon/gorgonzolasmörgåstårta... http://tomtensdotter.se/2011/october/smorgastarta-med-bacon-och-gorgonzola.html
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-09 | 19:11:00
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Ulla säger:

Och den måste absolut testas med skinkan/kalkonen till jul!

Svar: Ja den är toppen till kallskuret :-) Fårfiol om ni brukar ha det?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-09 | 20:14:04
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.com
Helly säger:

Vilka fina alster! :) Hoppas du inte gör sådana plattor av alla recept. Blir en tung och ömtålig receptsamling ;)

Svar: Haha nej det verkar jobbigt... Speciellt med tanke på att jag vid det här laget har nästan en hel Billy med kokböcker..........
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-09 | 21:29:10
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Maries strålande jul säger:

Vilka fina saker du skapar i keramik, jätteroligt att få se!
sv: där fick jag en anledning att köpa ytterligare julbäddset, att slippa snabbtvätta för att bädda rent samma dag ;)

Svar: Tack Marie :-) Och ja, man behöver ju något att variera med :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-09 | 22:07:02
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Kryddburken säger:

Jäklar så snyggt!! Gillar skarpt din stil på keramiken du gör! Å tavlan med chili!! Tar du emot beställningar? ;) En sån vill jag ha i mitt kök! Grymt fint.
Hälsningar Linda

Svar: Tack :-) Vad glad jag blir att du hittar hit - jag som följer din blogg slaviskt varje dag!! Och tack för dina fina ord om min keramik, det värmer gott!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-09 | 22:23:26
Bloggadress: http://kryddburken.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Så snygg chiliplattan är! Gillas. Å japp, mer glögg är det som gäller + en visit hos doktorn senare i dag för att se om fler prover ska tas. Å nu har jag lagt ut en recension, men den blev lite sträng kanske, men är man jultidningsknarkare så har man ju höga förväntnignar *fniss* KRAM!

Svar: Tacj Therese! Gissa vart jag fått inspirationen ifrån ;-) Och man KAN knarka bra saker. Som jultidningar. Och the. Bara man inte knarkar knark :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 07:32:11
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Queen of Kammebornia säger:

Bara gör det! Den är så goooood!

Svar: Wee, vilken bra reklampelare du är :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-10 | 22:47:09
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Camilla säger:

Åhåå.. det här lät ju jättegott. Kan du inte maila mig hur jag går tillväga för att göra denna sylt?? Gärna så fort osm möjligt då jag blir hur sugen som helt på detta :D

Ps. Tack för din kommentar i bloggen. Ljusen i granen har vi bara tända när vi har bra uppsikt över dom. Som när vi äter, då har vi granen precis brevid oss :)

Och vilken härlig blogg. Älskar jul och denna bloggen måste följas :D

Svar: Hej CamillaHär kommer receptet: http://tomtensdotter.se/2012/august/chilisylt.html
Och tack för dina fina ord om min blogg. Gillar din blogg med, jag följer dig sen nån månad tillbaka, men är dålig på att kommentera :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-14 | 09:06:43
Bloggadress: http://hantverkaregatan.blogg.se
Margaretha Nilsson säger:

Hej!!! Är in och kollar på din fina blogg fick tipset av Kryddburken :-). Nu undrar jag om du säljer dessa keramik tavlor? och i så fall vad kostar dom? jag skulle så gärna vilja köpa en jätte snygga. Mvh Margaretha N

Svar: Hej Margareta!
Tack för dina fina ord, och förlåt att det tagit tid för mig att svara. Jag har suttit och varit mallig i några dagar, men nu har jag kommit ner på jorden igen.

Kontakta mig gärna på [email protected] så kan vi diskutera lite :-)

Vänliga hälsningar
// Erica
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-26 | 16:30:54

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback