Slappt och mysigt!

Hur har ni haft det i jul? Här har vi haft det toppen. Tomten kom och vi har ätit så att vi rullar fram. Julaftonens stora besvikelse var att jag enbart orkade två portioner fruktsallad till efterrätt. Snacka om I-landsproblem :-)
 
Igår var det mest slappt och skönt. Dagen inleddes med löjrom och champagne, precis som jag och mamma kom överens om i höstas. Sen fortsatte det i soffan... Men vilken besvikelse? Tidigare år har det alltid varit en massa mysfilmer på dagen, men i år var det verkligen INGENTING. Knappt ens på filmkanalerna?? Nåväl, det är en värdslig sak när man kan sitta i soffan och sippa skumpa och käka praliner :-)
 
 
Därefter blev det middag hos M&J. Kalkon. Riktig höjdare, ska se om jag kan lura till mig receptet så att det finns sparat här :-) 
 
Nu håller mamma och jag på att förbereda kvällens middag. Så som traditionen bjuder är annandagen nämligen "mormor bjuder på middag"-dagen.
 
Vad har ni för er då?

Kommentarer
Åsa säger:

Här jobbas det för fullt. Jag är väldigt populär dessutom eftersom jag har dukat fram en buffé av hemgjort godis. Jag har noterat ett ganska intressant fenomen här. På denna arbetsplats kastar sig folk normalt över godsaker (vilka normalt är köpta) men i just detta fall hände följande: Den kvinnliga delen utropade förtjust "Åh, hemlagat godis! Har du gjort allt det där själv?" och högg in med god aptit. Den manliga delen kikade lite försiktigt i skålarna men höll sig till köpegodiset ett bra tag, faktiskt i flera timmar, innan de vågade sig på det hemgjorda. Men sen har det gått åt i en rasande takt...

Svar: Karlar är konstiga ibland....
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-26 | 12:42:13
Linda säger:

Det var ingen dålig frulle. ..

God fortsättning på helgen.

Svar: Detsamma till dig, linda :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-12-26 | 13:43:06
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Fisan säger:

Vi har och har haft det ganska så lugnt och skönt. Så lugnt och skönt det kan bli. Vi hade min svärfamilj här på middag idag. I år, för första året har min mans familj som inte bor i Stockholm (mamma och moster) kommit till storstaden för att fira jul. Himla trevligt och mysigt. Personligen känner jag att det har varit så mycket skönare än att härja iväg hela familjen och sitta och köra bil i flera timmar med en åksjuk unge (stopp var 30e-60e minut...).

Men jag blir lite avis på din frulle. Får nog ta mig en lite flaska cava iaf. Må gott och välkommen hem sen!

2012-12-26 | 22:44:34
Bloggadress: http://rdetbarajageller.blogspot.se/
Victorias Jul säger:

God fortsättning

2012-12-27 | 09:52:14
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback