Kopp eller kruka?

 
I tisdags var det - min - säsongspremiär på keramiken. Det var himla kul att sitta och kladda med leran igen. Men ringrosig var ordet. Ringrostig. Men vad tusan... Ikväll är det dags igen, och det ser jag fram emot.
 
Fick dessutom en glad överraskning förra veckan. Det sista jag gjorde förra året hann jag aldrig hämta innan sommaruppehållet. Sen lyckades jag glömma bort det under sommaren. Så det blev ett oväntat men trevligt återseende när vi fann varandra igen
 
 
Nu återstår det bara att lista ut vad det är förnågot. Är det en gigantisk thekopp som rymmer 8 dl the och kräver både tvåhandsfattning och en enorm blåsa (alternativt omedelbar närhet till toalett)? Eller är det en lagom stor blomkruka som saknar hål i botten? Eller är det något annat?
 
Nåväl. Det ger sig. Det enda som jag kände spontant är att det är bättre att börja med att testa den som thekopp, för att sedan eventuellt låta den bli blomkruka, istället för att göra tvärtom.

Kommentarer
Emma - 24 december säger:

Men vilken fiffig idé! Jag menar, en kopp the vill man ju kunna smutta på framför en hel film - men dom tar ju slut så fort! Hihi.

Svar: Jo men det får ju inte ta för lång tid... Kallt the är ju mindre kul (om det inte är isthe vill säga)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-28 | 15:08:24
Bloggadress: http://tjugofjardedecember.webblogg.se/
This christmas säger:

Roligt det måste vara att pyssla med sånt! Haha den ser inte så stor ut på bilden :O

Svar: Nej den är lite lurig. Hann dricka två koppar innan jag mätte storleken :-) Och jo det är jättekul! Är så glad att jag hittade dit :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-28 | 21:02:18
Bloggadress: http://Thischristmas.blogg.se
Lisas Vinterland säger:

Vilken fin! Det är ju både och! Du kan ju alltid varva mellan tekopp och blomkruka vettja ;))

Svar: Tack Lisa :-) Men varva känns inte så aktuellt. Känns ofräscht att dricka ur en blomkruka. Men jag kan alltid plantera blommor i en thekopp vid senare tillfälle. Nu är det vintrigt projekt som är på gång. Men det är fortfarande så hög luftfuktighet så det tar sån tid för leran att torka så att den kan brännas.... Men det är ju ett tag kvar innan det är advent.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-28 | 23:34:41
Bloggadress: http://lisasvinterland.blogspot.com
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Superfint oavsett vad du väljer att använd den till, själv såg jag en massa hyachinter i den till jul ;-P Men som sagt bäst att börja testa som kopp och sedan kruka... *ler* KRAM

Svar: Nja, några hyacinter blir det inte... Jag tycker att de luktar huvudvärk.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-29 | 08:31:49
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Anna/Frostrosor säger:

Självklart är det en stor tekopp! Så vacker!
Och om det inte är en tekopp.... så är det en skål för höstens äppelchutney!

Svar: Tack Anna :-) hmm... Äppelchutney känns den lite stor för. Men parmalindad grissini kanske...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-29 | 09:07:41
Bloggadress: http://frostrosor.blogspot.com
Queen of Kammebornia säger:

Snygg är den i alla fall!

Svar: Tack :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-29 | 11:49:42
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback