En himla massa tävlingar

Oj oj oj vad mycket man inte hinner med på bara några kvällar. Men nu så kommer det ett långt tävlingsinlägg.  


Många bloggar lottar ut biljetter till IKEAs julbord, nämligen Lisas Vinterland,   Marie/Underbara Juletid (här kan även du som inte har en egen blogg tävla), Julbloggen - julaftonsmorgon, Thereses Jul (även för dig utan blogg)  Christmas Time (har du ingen blogg kan du tävla via facebook), Amandas jul, Annas Jul och till sist: Victorias Jul. Även här kan du som inte har en blogg vara mer och tävla.

Årets julbord är skapat av Mat-Tina. Säkert gott, har jag tur vinner jag någonstans :-)


Sen kan man knalla vidare till Jessica/Jul i Laloland. Här kan man vinna en supersöt julbok.

För att tävla ska man besvara frågan Om du var tvungen att tatuera in en textrad från en julsång, vilken rad skulle det vara och varför? Tja det var inte en helt lätt fråga. Det är ju ändå något man ska dras med resten av livet. Förmodligen skulle det bli Sinatra was swinging, all the drunks they were singing från Fairytale Of New York. Sliriga bokstäver, kombinerad med en schysst siluettbild av Frankie, kanske en skyline, en hatt och en gammal mikrofon.

Sugen på mer ätbart? Snask och mattidning med jultema, kan det bli bättre? Therese's Jul lottar ut en goodiebag som jag är sugen på!

För att tävla ska man tipsa henne om sin favoritjulfilm.
Svår fråga, även om den är betydligt lättare än den föregående... Min favoritjulfilm är ändå Polarexpressen. Den är supermysig och bara SÅ julig. Att jag fullkomligt ÄLSKAR Tom Hanks gör ju inte direkt filmen sämre :-)



Jul i stan har startat en ny sida med julbloggar. Allt man behöver göra är att gå in på sidan med julbloggar och kolla så att ens egen julblogg är med OCH att testa så att länkningen blivit korrekt.

Det har jag gjort så nu är jag också med och tävlar.

Nu ska jag bara besöka er allihopa igen, och meddela er att jag är med och tävlar också :-)



Kommentarer
Helena - Hellys Jul säger:

Ja, det är mycket nu... ;) Må bästa jultok vinna! :)

2011-10-28 | 21:20:25
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Emelie - Emelies Christmas säger:

Jag älskar också Polarexpressen! En helt underbar film!

2011-10-29 | 06:04:45
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se/
Julstugan säger:

Du har missat julbordet hos Thereses Jul, större chans till ett smarrigt julbord.



http://theresesjul.blogspot.com/2011/10/tavling-2-julbord.html

2011-10-29 | 06:10:26
Bloggadress: http://www.julstugan.blogspot.com/
Alexandra - kärlek på tallrik säger:

Oh, trevligt med lite tävlingstips, får se om det blir att jag är med i någon :)



Tack snälla för att du besöker min blogg, du gör mig så glad!

2011-10-29 | 10:47:31
Bloggadress: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback