Personlig amanacka... På bloggen?

Har ni beställt en Personlig Almanacka nån gång?
Jag gjorde det tidigare innan jag insåg hur fantastiskt bra det är med almanacka i mobilen och att man dessutom kan ställa in alarm för saker och ting. Men det var en superbra produkt som jag verkligen gillade.

Bara för att jag har hittat något som funkar bättre för mig har produkten inte blivit sämre. Tvärtom har den utvecklats och blivit ännu bättre sedan jag beställde för första gången. Det var 5 år sedan.

Idag kan man skapa ett konto och spara alla födelsedagar, bröllopsdagar och annat viktigt. Nästa år, när det är dags att köpa en ny almanacka, finns datumen sparade och kan återanvändas.

Man kan ladda upp egna bilder på framsidan. Man kan välja vad man vill ha för färger. Vilka "moduler" man vill ha. Kanske ett litet fält där man kan kryssa i dagens träning. Ett annat fält där man kan kryssa i dagens väder. Ett tomt diagram där man kan kryssa i veckans formkurva dag för dag.

Vi har gjort en almanacka åt min pappa nåt år och han gillade den skarpt. Det kanske din pappa gör också (för om din pappa är det minsta lik min så skulle det aldrig falla honom in att använda mobilens almanacka. Mobilen är ju enbart för att ringa med... Jo tjena!)

Sen har de en ny (?) grej också: Bloggalmanackan. Egentligen samma sak som ovan, förutom att när man fyllt i sin alamacka på webben och sparat så skapas en bild som man kan lägga ut.
Smart tycker jag.


Kommentarer
Anna - Swaussie säger:

Håller med en kanonprodukt. Saknas faktiskt att ha en pappersalmanacka så jag har funderat att beställa en från just Personlig almanacka för jag var så nökd sist (också typ 5 år sen skulle jag gissa).

Kram

2011-10-07 | 07:52:41
Bloggadress: http://swaussie.blogg.se/
Helena - Hellys Jul säger:

Det där med alamanacka är ett problem för mig. Sen jag började med den i telefonen så har jag glömt bort födesedagar och annat för att jag aldrig kolla på den. Börjar tänka tanken att backa till pappersvariant, men detta kanske då är nått för mig. ska kolla det. tack för tipschet! :)



Ja de ryska dockorna var supersöta. Om jag skulle göra en till gran, en mindre och mer lekfull skulle de få vara med. I år satsar jag på klassisk och glittrig. I just lööööv din idé med kalender i Bubuschkorna (heller ingen aning om hur de stavas... typ så...) Det är strålande! Och snyggt att ha ett gäng på rad. Låååång rad.



"H-O-C-K-E-Y. Hockey - hockeyhockeyhockey Ja nu är det hockeyfeber". Världens bästa hockeylåt! ;) Håkan Södergren i sin tids bästa dagar OCH med hår ;)



Bacon Gorgonzola? Ja, spännande...

2011-10-07 | 09:42:08
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Fröken Nattfrost säger:

Ja, de är smarta de där! Lite dyra bara. Sedan har jag en sliten liten filofax jag använder år efter år. Men varje gång det kommer almanackor i butikerna blir jag så sugen på en ny för det finns så många fina. Men vet hur jag är... när det kommer till krita är det bara min lilla filofax som duger!

2011-10-07 | 09:50:23
Bloggadress: http://nattfrost.blogspot.com/
Åsa säger:

Det där var ju riktigt snitsigt! Kanske en idé!

2011-10-08 | 14:24:35
Bloggadress: http://nuardetjuligen.blogspot.com
SaraOtto säger:

Jag hade sån kalender i tre år tror jag. Nu har jag övergått till kalender i mobilen då jag insåg, precis som du, hur smart det är :)

2011-10-20 | 19:27:04
Bloggadress: http://SaraOtto.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback