Rocky Road Fudge

Okej, jag ger upp! Jag ger upp vanliga Rocky Road nu genast! RR Fudge är - i alla fall i min mun - bara så mycket godare. Enkla att göra och precis som vanliga RR går det så klart att variera dem efter tycke och smak.



Jag använde ett recept som jag hittade på Min Goda Sida. Jag tyckte att det var lite sött när jag smakade, så jag gjorde lite justeringar på smaksättningen. Jag menar, chilipulver är ju alltid gott. 1 tesked kan kanske låta mycket men det är det inte.

Rocky Road Fudge
200 g mörk choklad
200 g mjölkchoklad
25 g smör
1 burk kondenserad mjölk (397 g)

1 tsk vaniljsocker
1 tsk chilipulver
1 krm salt

2 dl mini marshmallows
2,5 dl salta blandade nötter (jag använde macademia, pistage och cashew)


Gör så här:

  1. Klä en mindre form, ca 20x25 cm med bakplåtspapper.
  2. Bryt chokladen i bitar.
  3. Smält choklad, smör och kondenserad mjölk. Rör då och då tills allt smält samman till en slät smet.
  4. Låt svalna något och rör ner vaniljsocker, salt och chili. Blanda sist i marshmallows och nötter. Rör inte för mycket, då smälter marshmallowsen.
  5. Bred ut smeten i formen och kyl i minst 4 timmar innan godiset skärs i rutor.

Kommentarer
Katarina säger:

Så gott!! God jul!

2011-12-23 | 16:48:36
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Emelie säger:

Du glömde ju dumlekolorna :o

2011-12-23 | 23:36:00
Bloggadress: http://emptypages.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback