Snällaste julklappstipsen

Inredningsbloggen. Denna utmärkta blogg är nog en av de mest läsvärda (och sevärda). Vill du besöka ett hörn av blogosfären som består av underbara inredningstips med en kryddning av "gör det själv" och personlighet så bege dig dit. Snarast.

Nu går många av oss i julklappstankar och jag antar att fler än jag känner dåligt samvete av den överkonsumtion som vi nog alla gör oss skyldiga till. Kunde man göra julens överkonsumtion på ett bättre sätt kanske?

Pethra har kommit med en bloggutmaning med de snällaste julklappstipsen.

Saxat från Inredningsbloggen:

Att tomten kommer till de som varit snälla vet ju alla! ;-) Nu tänkte jag vi tillsammans kunde hjälpa tomten så hans julklappspåse blir lättare att bära för hans omtänksamma själ...

Alltså, en bloggutmaning! Jag startar en ny kategori som heter "Snällaste julklappstipsen" där jag skriver inlägg om produkter, tjänster, idéer osv som är "snällare" julklappar mot miljö, djur och människor. Jag har en säck full med idéer som jag kommer dela ut allt eftersom.

Om någon av er har egna idéer får ni gärna haka på min utmaning, skriva inlägg om det och gärna länka till det här inlägget så att det sprider sig. Vill ni ha med era idéer här på Design & Inredningsbloggen är det bara att mejla mig på [email protected], så ska jag försöka sammanställa era idéer, med länkar till er.

Visst är det en bra idé! Ho, ho, ho!


Ja Pethra. Det är en strålande idé!

Här kommer mitt bidrag till snälla julklappstips:
Presenter till vuxna kan vara svårt. Både för att de oftast har allt, och/eller för att jag (och därmed förmodligen andra) har en tydlig uppfattning om vad jag vill, respektive INTE vill, ha i mitt hem.

Njutningspresenter är därför oftast en bra lösning. Ett teaterbesök, en konsertbiljett, ett spabesök eller något liknande. Men det brukar ju oftast finnas en begränsad budget och det finns ju oftast många, många som man vill ge julklappar...

Mitt tips blir därför en korg med godsaker. Packa den full med kaffe, the, choklad och annat gott. Se till att allt är rättvisemärkt så har du dessutom hjälpt någon slitvarg i Colombia eller Sri Lanka att faktiskt få bra betalt för sitt arbete.

Kommentarer
Hanneles jul säger:

Platsar nog som en snäll julklapp.

2007-11-03 | 19:23:58
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
På landet, mot skogen säger:

En jättebra julklapp, tycker jag! Såg i förra inlägget att ni haft snö...åh, jag bara älskar den första snön, blir som ett barn när första flingorna kommer :)!!

2007-11-03 | 19:47:29
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com
Julkretsen - en blogg om julen! säger:

Tack Tack!

har haft samma tanke faktiskt, ska länka några julbloggar under morgondagen! :)

2007-11-03 | 19:55:59
Bloggadress: http://julkretsen.blogg.se
Pethra på Inredningsbloggen säger:

Kanonbra!

2007-11-04 | 09:17:31
Bloggadress: http://inredningsbloggen.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback