"Semester"

image136
Idag har jag semester. Men ingen rast, ingen ro. Idag ska det bli jul! Fönster ska tvättas, gardiner ska bytas,
skåpluckor torkas och allt ska bli rent, rent, rent, så att det kan bli fin, fin, fint och jul, jul, juligt.

Insåg just när jag höll på att plocka undan ren tvätt (som legat tryggt placerad i en fåtölj den senaste månaden) att jag VERKLIGEN borde rensa skåpet med gardiner, handdukar och lakan. För saker och ting får helt enkelt inte plats längre.

Jag behöver en ny hustomte. Min gamla hustomte är inte längre kvar eftersom vissa sysslor försummades å det grövsta. Men nu vill jag hitta en ny. Finns de på arbetsförmedlingen tro?

Kommentarer
maggie säger:

Ha! Precis vad jag tänke göra i dag. Är hemma oxå, men ska iväg till skogen och plocka lite kvistar och mössa. Sen ska jag putsa förnster och hänga gardiner (fönsterbänkar får vänta lite). Råkar du träffa en tillgäglig tomtenisse så skicka honom vidare til mig ;-))

2007-11-27 | 09:54:55
Bloggadress: http://minjul.blogg.se/
Helén säger:

Tänk, jag har aldrig ens haft nån hustomte! Om jag inte räknar gubben dit förstås... ;)

2007-11-27 | 11:50:28
Bloggadress: http://vardagsliv.bloggagratis.se
Tomtens Dotter säger:

Hustomtar kan vara bra att ha, ni borde testa ett tag.

2007-11-27 | 22:33:49
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback