Dofter i juletid

Mimmi skriver om julens dofter. Och visst är dofter något som kan skapa en stämning. Tänk dig när du småpratar med en person och upptäcker att han har samma after shave som Den Där Speciella Killen. Då väcks ett minne. Eller doften av liljekonvaljer. Eller de typiska juldofterna som bara får alla minnen från alla tidigare jular att så emot en som en ångvält. Men på ett bra sätt förstås.

Jag är nog lite konstig. Utöver de vanliga dofterna (glögg, kanel och citrusfrukter) så finns det en doft som omedelbart förflyttar mig till 23:e december.

*trumvirvel*

UNKEN PLAST

En förklaring kanske är på sin plats? Jo i vår familj har vi alltid haft plastgran. Och när den packas upp ur sin låda luktar den instängt. Men den luktar jul. Och trasmattorna som mamma har i köket är gjorda av nån konstig plast. Inte alls som alla andra plastmattor hon har. De luktar starkt, även fast hon haft dem i 20 år om inte mer. Men det luktar jul.

Call me crazy, men det bjuder jag på

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback