#NoHate

Idag, den 4:e november, är det NoHate-dagen. En dag som inte borde behövas, men finns ändå. En dag som ska vara en motpol till allt otäckt näthat. En dag där nätkärleken ska flöda. En dag där vi lyfter fram det som är bra.
 
Det borde inte behövas. Det borde verkligen inte behövas. Om resten av internet skulle fungera som julbloggsvärlden skulle nätet vara en bättre plats. Eller vad sjutton... Varför begränsa sig? Om resten av VÄRLDEN skulle fungera som julbloggsvärldlen skulle det vara en väldigt snäll plats.
 
[Bildkälla]
Blogg.se har haft en uppmaning på startsidan de senaste dagarna: De uppmanar oss bloggare att dela med sig av de bästa och finaste kommentarerna som man har fått. Herregud, jag skulle behöva rota djupt för att hitta de allra finaste. Eller så går det att plocka vilket inlägg som helst på random för att hitta några fina! Under mina (snart) 8 år med denna blogg så har jag bara en endaste gång fått en kommentar som inte var snäll. Inte elak. Inte hatisk. Bara inte snäll liksom. Resten är fina, peppande, uppmuntrande, stöttande och alldeles... alldeles underbara. 
 
En kommentarer jag faktiskt minns lite extra är när jag visade upp bilder från glöggfesten 2012, och Anne skrev: Åh...jag vill vara din vän ;) [...] Är så otroligt glad över att ha hittat dig inför den här julen. Har aldrig tidigare haft en så stor inspirationskälla! Nu är det lite pressat med tid för mig inför just den här julen, eftersom jag råkar ha min 40års dag precis innan jul, men OJ vad jag har planer för nästa jul!!! Tack igen!
 
Den kommentaren gick rakt in i hjärtat! Det finns många andra också. Tack för dem alla. Tack för att ni finns. Tack för att vi har sån fin gemenskap här bland bloggarna. Tack för att ni tycker att det är okej att slå sig för bröstet när jag har gjort något bra. Tack för att NI tillåter att slå er själva för bröstet och visa upp det ni har åstakommit när NI har gjort något bra. För att ni sprider inspirationen vidare.
 
KRAMAR i massor till er alla ♥

Kommentarer
Anne säger:

*gråtklump i halsen*

Och du är fortfarande min allra största inspirationskälla!
Inspiration till den grad att du får mig att drömma mig bort till en värld där det inte finns smärta och trötthet.
Bara glöggdoft och GLITTER!
Och för att inte tala om alla gånger jag berättar/visar för folk om den där osannolika gången då jag vann durkslaget...
...eller att jag envisas med att berätta för alla om att faktiskt VISST finns något godare än vanliga lussekatter.
Och CHILISYLT!
Förutom inspiration och gudomliga recept och durkslag, så har du ju framförallt gett mig så vackra ORD.
Och ORD är nog det BÄSTA jag vet.
*kärlek*

Svar: Kram kära Anne!
Och OM du åker på Sweden Rock så måste du lova att du hör av dig, okej?

KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-05 | 08:30:45
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se
Malin säger:

Vilken fin kommentar. Det är sådan feedback man vill ha.

Svar: Helt underbart!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-06 | 15:16:31
Bloggadress: http://marlineblogg.wordpress.com
Henrietta säger:

Vill bara Tacka dig för ett mattips du gjort tidigare, det var en sallad med färska fikon, getost å honung...
Jag sa att vi skulle ha gäster å skulle prova det. För ett tag sen bjöd jag våra gäster på det till förätt... Å så gott de va å jag fick snälla ord av gästerna som tyckte de va jättegott! Så tack vare dig fick jag beröm! Tack å kram!

Svar: Åh vad kul Henrietta! Har varit lite seg här på bloggen ett tag (som du säkert märkt)... Men vad kul att både du och dina vänner gilla det! Kram på dig :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-06 | 19:45:13
Annie säger:

Julbloggssvärlden är verkligen underbar - precis som den högtid vi älskar så mycket!

Svar: <3 Visst är den? :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-17 | 09:12:34
Bloggadress: http://varanlillajulvra.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback