10:e december - dagens julklappsrim

Haha det är med att rimma på julklappar är verkligen inte min grej. Det är ingenting vi har gjort hemma någonsin. Men jag har ett universalrim. Ett ess i rockärmen. Ett sånt som funkar på varje julklapp du kan tänkas köpa.
 
Rätta mig om jag har fel
Det här är inget hockeyspel

Detta rim skrevs av en kompis från tonårstiden. Varenda gång de senaste 18 åren som jag blivit tvungen att skriva ett rim på en julklapp har detta varit the rim to use :-)
 
Detta är inlägg nr 10 i Jessicas julutmaning.

Kommentarer
Carina säger:

Så det var ditt rim! Visste att jag läst det på nån julblogg för nåt/några år sen, men kunde inte komma på vem... Faktum är att jag ska ge bort ett hockeyspel och funderar på att "låna" rimmet! :)

Svar: Haha helt sjukt att du kommer ihåg det. Det måste vara minst 5 år sedan jag bloggade det.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-10 | 19:21:20
Bloggadress: http://julpussar.wordpress.com
Anonym säger:

Kort, koncist och nästan sant i alla fall....förutom om man har köpt ett hockeyspel.Ha,ha,ha fint med jultraditioner man skapar själv. De du känner måste ju nästan ha vadslagning om vem som ska få paket med "hockeyspels-rimmet" på?

Svar: Nja. Vi rimmar ju som sagt inte så det är bara om jag nån gång tvingas... Typ på något kompisfirande eller så :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-10 | 19:36:22
Therese Bjärstig säger:

Garv genialt i all sin enkelhet! Själv skriver jag rim på en klapp, min morbrors, å det brukar aldrig vara rim av den rumsrena sorten :-D

Svar: Det är de bästa rimmen. Radio Västernorrland brukar ha en skitbra rimstuga med Lars T och Jacke Sjödin. Där kan det mesta slinka in :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-10 | 20:50:23
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Charlie CS - Julig kulturtant som cramas säger:

Precis som Carina funderar jag på att ge bort ett hockeyspel i år. Men det kan ju funkar ändå!

Svar: Fick en korrigering på rimmet av upphovsmannen - det skulle visst vara
"Detta är ett hockeyspel
Rätta mig om jag har fel"

:-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-11 | 00:15:57
Bloggadress: http://julkulturcramar.wordpress.com
Jessica säger:

Klockrent!!! =)

Hemma hos mormor hittade jag etiketter med rim på - superpraktiskt!!!

Det är filmen för övrigt ;)

Svar: Smart. Då är de lika generella som mitt rim antar jag?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-11 | 19:03:01
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback