Reflektioner

  • Varför lägger man starttid 11:58 för damernas Final Climb? Vad är det för fel på 12:00??
  • Jens Byggmark åker slalom som om det vore hårdrock. Skitigt, bra, ibland snabbt och ibland inte fullt lika snabbt. Men han är cool.
  • Mats Wennerholm har så rätt!
  • Roligast verbalt igår var Charlotte Kalla. Och då menar jag inte när hon skrek "Helvete" under tiden hon vurpade. Inte heller hennes "Fan" när hon kommit på benen igen. Nej, roligast var när André Pops intervjuade henne efter loppet och påpekade att hon verkade bli rätt arg. "Hördes det i TV?" hahaha. No shit, Sherlock.
  • Roligast idrottsmässigt igår är dött lopp mellan Charlotte Kalla och Småkronorna.
  • En fuskare är en fuskare är en fuskare.
    eller
    Alla har rätt till en andra chans.
    Virpi Kuitonen har för länge sedan suttit av sin avstängning efter att ha varit dopad 2001. Och med tanke på hur mycket hon vunnit, och därmed testats, tvivlar jag inte på att hon är ren idag. Har även fuskare rätt till en andra chans? Jag vet inte. Men jag har vant mig vid att hon finns där, och hon är ju en av världens bästa skidåkare. Det kan man inte sticka under stol med.
  • Vinterstudion är en riktigt bra satsning av SVT. Tack.

Nu är det dags att hålla tummarna för Charlotte Kalla. Klockan 11:58 börjar Final Climb. Kalla sa tidigare i helgen att hon inte ens varit och tittat på backen som de ska avverka, hon förstod inte vad det skulle ge henne. Nu i morse hörde jag att de varit och tittat på backen i går kväll. Det känns på något sätt tryggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0