Fel på kristallkulan

Så är idrottsgalan över. Bra. Jag är inte gjord för känslomässiga påfrestningar av det slaget. Huvudvärken kommer som ett brev på posten efter kvällens alla glädjetårar. Min titt i kristallkulan bjöd inte på många rätt, och det är jag nog glad över.
  • Jerringpriset vanns av Zlatan Ibrahimovic. Roligt tycker jag. Säger som jag sa tidigare: Nästa år vinner Charlotte Kalla.
  • Årets kvinnliga idrottare blev Anja Pärson - alpint. I mina ögon klockrent, trots att jag trodde att Kallur skulle vinna. Det Anja presterade i Åre går inte att beskriva med ord. Nästa år vinner Charlotte Kalla.
  • Årets manliga idrottare gissade jag rätt på: Zlatan Ibrahimovic. Kvällens första besök på scenen och rungande applåder.
  • Årets lag blev inte Bowlinglandslaget. Kul att skidskyttarna vann. Synd att inte Björn Ferry var där för att ta emot priset, då hade vi fått höra kvällens klart roligaste tacktal, för den killen är inte klok på en fläck. I stället togs priset emot av Svenska Skidskytteförbundets ordförande Björn Eriksson som viftade, gestikulerade och verkade allmänt livsfarlig eftersom han var utrustad med kryckor.
  • Årets ledare blev pappa Pärson. Undra vem som grinade mest? Mamma Madeleine eller Anja?
  • Årets nykomling blev Jens Byggmark. Coolt, jag gillar honom. Fick även svar på frågan om vilken period som mäts, och det är första november till sista oktober. Usch vad jag grät när Kajsa klev upp på scen...
  • Årets prestation vanns inte av Patrik Järbyn. Jag höll på att kasta ut TV:n. Jag tycker att hans VM-brons är en betydligt större prestation än Carolina Klüfts VM-guld och europarekord. Ni har hört det förut: Nästa år vinner Charlotte Kalla.
  • Årets idrottare med funktionshinder: här utsåg man simmaren Anders Olsson. Och han hade ju 6 världsrekord och det är rätt många.... Men var det nån mer än jag som funderade på hur gammal han är? Såg ut som 45 eller nåt..
Läs mer:
Aftonbladet: Zlatan Ibrahimovic idrottsgalans kung
Aftonbladet: Anja rörd till tårar
Aftonbladet: Anja Pärson årets kvinnliga idrottare
Aftonbladet: Kajsa stal showen
DN: Stjärnornas vimmel
DN: Tårar och nerver på Idrottsgalans kväll
SvD: Anja: "Jag är väldigt taggad"
SvD: Zlatan årets idrottsman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0