Vad är det som har nio armar och suger?

Niklas hävdar med bestämdhet att det är Def Leppard, men jag tror att han säger så bara för att reta Petra. Anyway, i sommar kommer de återigen till Sweden Rock Festival, så här kommer ett smakprov: Hysteria


Hysteria är en väldigt "gullig" skiva med monsterhits som Pour Some Sugar On Me, Rocket och alla tjejers favorit: balladen Love Bites. Skivan släpptes 1987. Den är väl värd en plats i skivsamlingen, även om den inte åker fram så ofta. Men det gör inget.

Förresten, hur kommer det sig att ingen annan genre lyckas lika väl med balladerna som de riktiga killarna? Är det för att kontrasten hårt/mjukt, tufft/känsligt är extra tydligt just när de två möts?

Vilken är den bästa hårdrocksballaden? Nyfiken, skriv gärna en kommentar...

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, det finns ju hur många som helst.. Men Scorpions måste väl ligga bra till. Dom hade (har?) ju massvis med bra ballader. Och Def Leppard som du skrivit. Metallica lyckades ju med några. Och Lita ford och Ozzys "close my eyes forever" är ju inte fy skam! :-)

Axel Rudi Pell gör ju grymma ballader. Pampiga.

Men även "Nyare" grupper som Hammerfall, Nocturnal Rites och Edguy är ju grymma på ballader.

Så som svar på din fråga... Jag vet inte. Det är alldeles förmycket bra att välja mellan!

2008-01-08 @ 20:49:26
URL: http://lindawashere.blogg.se
Postat av: Ica

Haha du har så rätt. Men jag saknade Skid Row i din uppräkning.

Kul att du nämner Axel Rudi Pell. Nämligen ett av mina absoluta favoritband. Jag och några kompisar var i barcelona och såg dem för ett år sen ungefär. Det var grymt!

2008-01-08 @ 21:46:35
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/julfritt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0