Plötsligt händer det!

Som ni säkert har förstått har det saknats lite julstämning för mig den sista tiden. Så till den milda grad att jag blev förvånad över att se Allers Julmagasin i butik i fredags (redan?) och trots att jag så klart köpte den har jag ännu inte läst den. I onsdags när jag kom hem stod det en påse provsmakningsglögg vid ytterdörren. Och jag har inte smakat än. Vad är det som händer?
 
Det har varit lite mycket en tid. På grund av bra saker, men fortfarande alldeles för mycket för att julen skulle trippa in i hjärnan och att bloggen skulle få prioritet. Jag bytte nämligen jobb för en vecka sen, och det där med att vara sjuk en vecka mitt i den avslutande överlämningen på gamla tjänsten ställde till det en hel del. Lägg till ett par dagars konferens och en långhelg i Rom så förstår ni... Bra saker - men lite väl mycket. 
 
 
För att kicka igång julhjärnan tog jag en sväng till Panduro efter jobbet idag. Jag hade väl inte förväntat mig några mirakel av det besöket, men tamigfan. Det funkade. Bara genom att gå omkring i butiken och titta på pysselsaker försatte mig i julstämning. Det känns bra. 
 
Helt plötsligt började hjärnan jobba. Funderar på saker jag ska laga till årets glöggfest. Vad man ska smaksätta senap med. Vad jag vill ha i julklapp. Julklapparna till familjen är nästintill färdiga redan :-)
 
Nä, hörrni. Nu ska jag ta en glögg och läsa Allers Julmagasin. Ciao ;-)

Kommentarer
Jessica säger:

Grattis till nya jobbet...och till den nyfunna inspirationen =)

Svar: Tack Jessica! Det känns verkligen skitbra :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-13 | 20:59:06
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Julpussar säger:

Härligt att kunna kickstarta julkänslan sådär! :)

Svar: Känns underbart! Jag hade nästan börjat tvivla på att den skulle dyka upp - men här är den :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-13 | 21:11:49
Bloggadress: http://julpussar.wordpress.com/
Marlene säger:

Skönt att se att du gjort ett inlägg, började nästan bli orolig ;-)

Svar: Åhh... Förlåt! (Och jag förstår. Jag tänker likadant när vissa bloggar bara tystnar)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-13 | 21:48:37
Linda / CandyGirl säger:

Vad kul med nytt jobb... GRATTIS.

Jag har glöggats.. och kikat i julmagasinet.. dock inte läst hela. Jag varvar med ToppHälsa och min deckare...

Svar: Tack snälla Linda :-)De fyra första arbetsdagarna är avklarade, och det känns jättebra! Jag är glad!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-13 | 22:02:44
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Flipfloppan säger:

Hm, och här sitter jag och har inte lämnat någon feedback what so ever, men skyller på Mallisresa. Kul att se dig i alla fall och just idag, när jag hittade min topp 100- jullåtslista, fick jag också lite julfeeling. Blir nog Allers i veckan här också! Kram

2014-10-13 | 23:07:29
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Flipfloppan säger:

Ja, och så grattis till nya jobbet givetvis..

Svar: Åh, härligt med en utlandstripp! Det kan vara väldigt välbehövligt i höstrusket.
Tack snälla. Första veckan på nya jobbet är avklarad, och det känns jättebra. Jag är glad :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-13 | 23:07:57
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Charlie CS - Julig kulturtant som cramas säger:

Äntligen som Gert Fylking sa!
Nä men klart man funderade lite vart stor julbloggarn tagit vägen. Men misstänkte att det var lite asspiration (oinspiration)

Svar: Jo... När det är mycket är ju bloggen det första som får stryka på foten. Vilket är synd, för även om den tar en del tid i anspråk (så klart) så ger den mig mycket energi också. Dvs NI ger mig mycket energi <3
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 01:00:51
Bloggadress: http://julkulturcramar.wordpress.com
Victorias jul säger:

Grattis till nya jobbet. Jag hade lite problem att hitta julstämningen i år också. Har också haft mycket saker och som hos dig har det bara varit bra saker. Men nya har det ordnat upp sig =)

Svar: Tack!!
Jo men för sjutton,,,, Det är ju bara oktober ännu. Nåt år kanske man ska vara mer lik "vanligt folk" haha.

Skönt att det bara är bra saker som skapar oinspiration. Och skönt att det har ordnat upp sig!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 08:32:21
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Anneli Z säger:

Så kul att du är på g igen.... Läst på många bloggar att det fattas lite inspiration/ motivation till julen än. Måste ju bero på att det fortfarande är för varmt ute. Så hit med snö och kyla så att det känns som om JULEN snart är här!!

Svar: Haha jo, men lite mera höst innan snön va? :-) Fina dagar, massor med orangea löv, morgonfrost, hoppa sönder den tunna isen på vattenpölarna... MYS
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 11:12:38
Nilli säger:

Kul att höra från dig igen, har saknat dina inlägg! Grattis till nya jobbet! Väldigt bra smak på pysselmatetial (jag har själv använt mig av tre av fyra!)!

Svar: Tack snälla! Jag har saknat dig också (men det är ju mitt fel eftersom jag inte tagit mig tid att läsa bloggar....)
Och varför är jag inte förvånad över att vi pysslar samma grejer? Great minds think alike :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 13:54:48
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Lillgarden säger:

Grattis till nya jobbet! Hoppas allt faller på plats!
Har med köpt allers tidning! Riktigt fin! Men ngn julstämning har jag inte hittat än eller ngn vilja att börja planera och fixa..
Ska ta tag i ett fyra års kalas först!

Svar: Tack snälla Sofie :-)
Jo det tror jag att det gör. Det är ett jobb som jag sneglat på länge, men utan utbildning krävs det erfarenhet. Och det är först nu jag känt mig tillräckligt trygg för att söka. Det känns skitbra :-) Jag är glad!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 20:20:25
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Britt Thormeyer säger:

Grattis till nytt jobb,började bli lite orolig när inget nytt på bloggen fanns att läsa.Men nu så vilken fin skål du gjort.kram

Svar: Tack och tack, Britt!
Det var ett välbehövligt uppehåll, men det är skönt att vara tillbaka igen :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 21:17:55
Therese Bjärstig säger:

Kul med nytt jobb, grattis! Å jo, även här så lyser jul å adventsfeelingen med sin frånvaro, så här "off" har jag inte varit på mååååååååånga år. Får lite panik över att jag inte fått stämningen än, snön till trots. Men har mycket med jobbet å så jakten, kanske efter det är avklarat så får jag min "tändning". Har iaf köpt ännu ett magasin, massor av clementiner så vem vet ;-D KRAM!
Ûber snygg skål förresten!

Svar: Tack! Det känns grymt kul. Bestämde mig för mååånga år sen att jag skulle in på den avdelningen och nu är jag på plats :-)
Ahh. Så du är också o-pepp... trist :-/ Något som går tror jag. Det verkar vara fler än du och jag som inte har hittat gnistan än.

Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-15 | 07:40:37
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback