När verkligheten överträffar dikten

Prognosen


Verkligheten


Jag har avnjutit timmen mellan vasaloppets målgång och jaktstartens början på uteplatsen med en kopp the. Iklädd klänning, tights och nyduschat blött hår. Mulet och -2? Näe inte direkt. Gnäller jag över det? Knappast!

Jag älskar den här tiden på året. Jag älskar min uteplats. Jag älskar att rätt Jörgen vann Vasaloppet. Och jag älskar att "min" Sara är på väg hit.

Sara och jag har känt varandra hela livet. Jag kan inte ens minnas att vi INTE har känt varandra. Hon är faktiskt med i ett av mina tidigaste minnen... Vi är uppvuxna några hundra meter ifrån varandra. Gått hos samma dagmamma. Gått i samma klass. Bott ihop i ett år när vi flyttade till Stockholm 1998.

Sen flyttade hon norrut igen.

Sen dess har det varit svårt att träffas så ofta som jag skulle vilja. Men nu är hon på väg hit!


Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Ser ut som vårt väder. UNDERBART.

2012-03-04 | 15:34:25
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Så skönt att ni fåtten dos av solen med, vi har njutit så! Å superskoj att du får finbesök av en god barndomsvän, sådana växer inte på träd <3

2012-03-04 | 17:25:15
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ja, jag är inne på din linje, FB skulle sno för mycket av min tid kan jag med självinsikt säga räkt av, dock känner jag att jag liksom du missar eller inte hänger med på allt som mer ytliga bekanta vänner tar sig för... Men då har jag inbitna FB vänner som brukar uppdatera mig emellanåt ;-D



Önskar dig en toppen start på veckan!



KRAM

2012-03-05 | 08:23:08
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback