Intensiv lördag

Vinterstudion hela dagen. Skidskyttestafetter. Inomhus-VM i friidrott (jag är svag för manligt stavhopp ska ni veta), Holmenkollen. Kvartsfinaler i ishockey. Melodifestival. Nånstans däremellan ska man hinna tvätta, städa och ta hand om allt som inte hinns med under veckodagarna (ni kan bara tänka er hur köket ser ut när man leker med lera...)

Kvartsfinalerna
kommer att bli spännande från första sekund. Färjestad möter HV71. De senaste 10 åren har Färjestad vunnit SM-guld 4 gånger. HV har vunnit 3. Ni ska veta att det är lite jobbigt ibland att vara färjestadare. Att ha såna förväntningar på laget. Mina föräldrar är överlyckliga över att  MoDo tagit sig till slutspel (det var ju ett tag sen...) medan allt annat än att nå finalen är ett misslyckande för oss.


Bilden har jag lånat från NE.se. Fotograf Bobbo Lauhage/ALL OVER PRESS

Eller som Lasse Anrell skrev för några år sedan (och nu citerar jag ur minnet, så det är inte ordagrant...) Säkert vårtecken 1: MoDo åker ur i kvarten. Säkert vårtecken 2: Färjestad spelar SM-final. Min känsla är att HV åker ut. De brukar inte tända till på riktigt innan finalen. Medan Färjestads vinnarmotor kickar igång direkt i match 1 i kvarten. Sen har vi ju ett SM-guld att försvara. Bucklan SKA bli kvar i Karlstad!

(Om någon undrar varför jag inte håller på något av norrlandslagen: mina föräldrar uppfostrade mig att tänka själv. Och det gjorde jag! Så jag gjorde helt enkelt mitt val i 8-årsåldern utifrån vilket lag som hade den snyggaste spelaren. Sen upptäckte jag till min förtjusning att de kunde spela hockey också haha!)

Städningen får jag ta däremellan. Idag står såna roliga saker som att rensa golvbrunn och vattenlås på schemat. Erkänn att ni är avundsjuka?

Sen blir det ut till några vänner och titta på Melodifestivalen. Jag är förmodligen den enda människan i landet som inte hört någon av låtarna.

Vilken är din favorit i Mello?


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback