Tulpanens dag

Tänk att det finns dagar för allt. Kanelbullar, geeks och nutella, bara för att nämna något exempel. Och tulpaner. Idag är det tydligen tulpanens dag, vilket jag helt omedvetet firar genom att ha en stor bukett på köksbordet.



HÄR
finns förresten en sammanställning över hur många som helst av de knepiga temadagar som finns. Jag saxar lite därifrån. Dagar markerade med * återkommer på samma datum varje år medan de andra är rullande och infaller under en specifik period

Januari
2012-01-01* Internationella pizzadagen
2012-01-15* Tulpanens dag
2012-01-20* Lösenordsbytardagen
2012-01-21* Kramens dag
Okej, pizza på nyårsdagen. Check på den. Tulpaner i januari. Check. Byta lösenord skulle jag definitivt göra oftare OM det inte var så j---a många lösen att hålla reda på. Och kramas bör man göra VARJE dag!

Februari
2012-02-05 Nutelladagen
2012-02-14* Alla hjärtans dag
Har aldrig hört talas om Nutelladagen, men man skulle ju kunna fira den genom att göra Nutellacookies. Alla hjärtans dag är ju sisådär när man är singel.

Mars
2012-03-01 Långsamhetens dag
2012-03-05* Cheese Doodle day
2012-03-08 Världsnjurdagen
Långsamhetens dag låter mysigt. Den ska jag nog uppmärksamma. Cheese Doodle Day? Nja. Jag AVSKYR ostkrokar. Om man är tillsammans med mig så har man kyssförbud efter intag av ostkrok. Världsnjutardagen låter som något jag hellre uppmärksammar än kvinnodagen.

April
2012-04-03* Kärlekens dag
2012-04-20* Internationella cannabisdagen
Kärlek är bra, men precis som kramar verkar det fånigt att ha en speciell dag för det! Och varför i hela friden får cannabis en egen dag? Släng ut skiten!

Maj
2012-05-11* Negerbollens dag
2012-05-25* International geek day
2012-05-28* Internationella krama en musiker-dagen
Jag tillhör de politiskt inkorrekta som fortfarande kallar negerbollar för negerbollar. Förlåt. Det är roligt med geeks. Och krama en musiker kan man alltid ordna :-)

Juni
2012-06-01* Mobilfria dagen
2012-06-18* Internationella picknickdagen
Mobilfri dag skippar jag (om jag inte är tvungen för att den har pajjat eller så) men picnic är alltid trevligt! Om vädret inte tillåter kan man faktiskt ha picnic på vardagsrumsgolvet!

Juli
2012-07-01* Silikonbröstens Dag
2012-07-26* Bellmandagen
2012-07-27* Sjusovardagen
Ursäkta? Silikonbröstens dag? But why? Bellman förtjänar alltid att uppmärksammas. Alltid. Och sjusovardagen firar jag alltför ofta (i torsdags ringde en kollega och väckte mig kvart över nio - när jag ska vara på plats på jobbet till halv nio...)

Augusti
2012-08-05* International Beer day
2012-08-23* Köttbullens dag
Tja en iskall Corona en varm augustidag. Jag kan leva med det. Köttbullar är alltid trevligt.

September
2012-09-01* Fluortantens dag
2012-09-19* Internationella piratdagen
Jag säger bara en sak: Fniss! Men synd att internationella piratdagen är en onsdag - annars hade det varit läge för piratfest!

Oktober
2012-10-14* Räkmackans dag
2012-10-15* Internationella dagen för att tvätta händerna
Internationella dagen för att tvätta händerna??? Behöver man påminnas om det?

November
2012-11-11* Chokladens dag
2012-11-21* Musikfri dag
Varför i hela friden finns det en musikfri dag??? Choklad är betydligt mer begripligt!

December
2012-12-03* Drink A Beer Day
2012-12-18* Kakans dag
Jag saknade "Drink A Glögg-Day"!


Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Härligt med tulpaner!!! Jag ska på ica och bunkra billiga buketter där så man får ett massivt mega fång dagen till ära :-D

Och ja, med skoter så svarar många bloggvänner från södern som om det rör sig om en scooter har jag märkt, så man får kanske vara övertydlig och skriva/säga SNÖskoter ler KRAM

2012-01-15 | 13:00:01
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Leo säger:

28 november, menlösa barns dag. Inte mycket att fira egentligen.



Kram!

2012-01-15 | 14:43:06
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Linda/Candygirl säger:

Ja negerbollens dag hade jag sedan tidigare siktat in mig på. Och några till... gillar den där listan.

2012-01-15 | 16:54:01
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Kanelbullensdag, fettisdagen, surströmmingspremiär, kräftpremiär, tja alla dagar som inbegriper ätande av nått slag går hem hos mig asg Men nog måste jag tillstå att de var en del udda dagar som fått status som egna dagar. Finns det en bloggdag månne?! KRAM

2012-01-16 | 08:57:53
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Anna säger:

Haha, ja det finns många tillfällen att fira allt möjligt mystiskt! Fast jag tyckte det bästa med din lista var att du omvandlade Världsnjurdagen till Världsnjutardagen - låter ju mycket mysigare liksom ;)

2012-01-16 | 17:49:18
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

@Leo: 28:e december är det va?



@Linda: Vilka har du mer siktat in dig på?



@Therese: Surströmming hoppar jag gladeligen över, men annars håller jag med. Går det att äta så är jag på!



@Anna: Haha tack för det! Vi instiftar en världsNJUTARdag på en gång tycker jag!

2012-01-17 | 23:07:25
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback