Första december!

För att citera Gert Fylking: Äntligen! Äntligen får jag börja öppna paketen i paketkalendern. Äntligen dags för SVT:s julkalender. Äntligen börjar resten av världen förstå att det snart är jul. Om jag inte haft er andra jultokar runt om i blogosfären hade jag känt mig ganska ensam.

Idag har jag så mycket att skriva om att jag inte riktigt vet vart jag ska börja, så jag väljer helt enkelt att börja utanför den juliga världen, och håller mig istället till den vintriga världen. Skidvärlden. Jag har just fått reda på att det finns en till Northug, nämligen lillebror Thomas. Han ska ställa upp i helgens tävlingar i Düsseldorf. Jag hoppas att han är mer beveklig än sin storebror, för jag pallar fan inte en till av samma sort.

Och snart är det skidskytte. Hoppas att det går bättre för damerna idag än vad det gjorde för herrarna. Skitskytte. Vill passa på att komma med ett tips om en supersida där man kan följa skidskyttet, tider vid olika passeringar och vad som händer på vallen. På ALLA tavlor. Extra bra nu när tävlingarna hackas sönder av reklam... Morr

Nåväl. Vi börjar med de utlovade bilderna på granen.







Japp. Jag har plastgran.
Japp. Jag är tidig i år.
Japp. Jag skippar stjärnan.

Så var det med den saken.





Kommentarer
Pernilla -Bli min jäst säger:

Vilken fin gran du har!!

Jag tänker beställa en sån där gran från Helgbutiken som du tipsade om, hoppas den är lika fin som den ser ut att vara! Tack för tipset :)

Kul att du också gillar skidor och skidskytte, i love it!!! Det blir spännande ikväll :D

2011-12-01 | 15:16:48
Bloggadress: http://bliminjast.se
Tomtemor säger:

Vad jättefint det är med strutarna.Nu ska du få höra en annan sak, Robin Bryntesson har gjort en film som heter "lika som blåbär" där Northug jämförs med ett gråtande barn, filmen finns på Robins hemsida, brynteson.se eller youtube.com.

2011-12-01 | 15:50:26
Linda säger:

Jättefin....



Ser att du också har sånt där tunnt istället för glitter... jag gillar det. Blir som istappar.



Jag har inte heller stjärna. Vi har spira. En gammal som fanns när min mamma var liten. Kanske äldre



2011-12-01 | 16:46:08
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Tomtemor säger:

Adressen till hemsidan blev galen. Rätt; bryntes.se

Så nu blev det rätt.

2011-12-01 | 16:53:34
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Superfin kombo av kulorna och strutarna!!! Å GRATTIS till reportaget, ska definitivt hålla koll när det kommer å köpa tidningen :-D Men du får gärna hojta till så man inte glömmer det. KRAM

2011-12-02 | 07:47:11
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
B-M B säger:

Jättekul med tidningsbesöket. Grattis. Fin gran o glitter men var är mattan?

2011-12-03 | 18:11:28

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback