Rocky Road

När Leila gjorde Rocky Road i "Leilas Jul" 2007 drabbades hela Sverige (inklusive undertecknad) av Rocky Road-feber. Idag har jag gjort ett lass, naturligtvis med modifierat recept - eftersom jag aldrig kan göra som det är tänkt från början... :-)

Mitt modifierade recept:
300 g mörk choklad 
400 g ljus choklad 
1 msk Nutella
2 påsar Dumlekola
1 påse Maltesers 
2 nävar mini marshmallows 
2 dl salta cashewnötter 
2 dl skalade pistagenötter

Gör så här
1. Smält hälften av chokladen på låg värme i vattenbad tillsammans med Nutellan.
2. Hacka resten av chokladen fint, och rör ner i den smälta chokladen. Blanda sedan i samtliga ingredienser (tänk på att inte röra för mycket efter att du tillsatt minimashmallows - de smälter!)
3. Fyll smeten i en form, i ett cirka 3 cm tjockt lager 
4. Strö över lite mer minimashmallows och låt sedan stelna.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

Om du har någon japansk butik i närheten kan du köpa sushilådor och göra i. Satsen ovan räcker till 4 take-awaylådor.

HÄR är Leilas originalrecept.


Kommentarer
Linda säger:

Tänk jag har aldrig smakat såna. Och inte lär det bli i år heller...

2010-12-18 | 17:21:46
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Linda säger:

TACK TACK OCH ÅTER TACK. Jösses vad MYCKET du skickat. Jag trodde du skulle slänga ned ett par tre bitar i ett kuvert och så kommer det en hel stor chokladlåda. Gissa om jag blev förvånad. Och bus blev såklart jättesugen.



Hans omdöme över godsakerna får även stå för mig:

- Mmmmmmmmmmm.......



Jättegoda. Dom kommer inte bli gamla - garanterat.



Ha en jättehärlig JUL. Du måste få många klappar så snäll som du är!

2010-12-21 | 16:28:49
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback