Stressad

Jag ska, efter 9 år tillsammans med BILLY, äntligen ta vår relation ett ytterligare steg. Han (och alla mängder med böcker) ska få flytta in i sovrummet. Det är kanske på tiden. Han kan ju tröttna annars. Så innan första advent har jag en del att fixa med:

Jag måste
-Montera min nya TV-bänk (stor och liten del samt tillhörande lådor, 6 st)
-Flytta över skivorna till den (dvs BILLY1 tömd)
-Städa sovrummet (med den fåniga ambitionen är att göra det i dagsljus, men det är ju INTE dömt att misslyckas)
-Flytta in BILLY1
-Flytta över TV, stereo osv till den nya bänken
-Koppla in allt
-Försöka få fram adventsljusstakarna som är väldigt dumt placerade i förrådet INNAN jag drar in mer skit
-Bära ner den gamla TV-bänken EXPEDIT i förrådet
Nope. Har bestämt att den ska få vara kvar i vardagsrummet. Den passar perfekt att ha Rolf Bergs julby på. Så kan jag ha spel, kokböcker och uppslagsverket kvar i vardagsrummet :-)
-Flytta grejer från BILLY2 till BILLY1
-Bära in BILLY2 i sovrummet
-Kånka över grejerna från BILLY3 och BILLY4 till sovrummet.
-Kånka ner BILLY3 och BILLY4 i förrådet.
-Montera vardagsrumsbord + två sidobord
-Slänga allt som blev över som inte ska sparas

Fixas på tisdag med hjälp av min snälla granne

-Fixa ordning det sista som kommer av ovanstående....
Nåja. Men lägenheten är beboelig igen och jag ska ha adventsstädningssemester på tisdag. Så det är lite halvfuskat, men who cares tills dess?


Helst vill jag ju vara klar med allt i god tid innan första advent, för då ska ju julen fram. Gardiner ska bytas, fönster, köksskåp, lister ska torkas + allt annat som görs vid varje städning. Allt ska pyntas och bli fin fin fint.

Dagar som dessa är det inte kul att vara ensamstående. Nån som har en händig karl att skicka över för ett slavpass i förorten??? Lovar att inte förföra honom- Det finns helt enkelt inte tid till det. Men jag lovar att bjuda på glögg och pepparkakor


Kommentarer
Tomtemor säger:

Tyvärr, vad gäller det är jag lika ensamstående fast jag är sambo, annars hade du gärna fått låna honom ;-)

2007-11-20 | 18:51:00
Bloggadress: http://tomtemor.blogsome.com/
Tomtens Dotter säger:

Attans.....
Det kanske finns nån annan som ställer upp...

2007-11-20 | 19:18:12
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se
Filifjonkan på tisdagkvällen säger:

Hallå där...sätt dig ner tills anfallen går över. Julen och advent skall vara lugnets högtid dra i bromsen annars går du i väggen...Du hinner ändå. Godnatt med dig

2007-11-20 | 20:26:05
Bloggadress: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Tomtens Dotter säger:

Tack snälla Filifjonkan.
Men det är just på grund av att advent verkligen är LUGN, och därför vill jag vara klar tills dess (även om jag kan prioritera bort listerna om det är vad som krävs för att bli klar i tid...)

2007-11-20 | 23:06:32
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se
maggie säger:

Hm jag kan inte hjälpa dig heller, sitter precis i samma sitt och börjar bli lite trött på att skruva ihop grejor ;-)

2007-11-21 | 09:52:06
Bloggadress: http://minjul.blogg.se/
Hannele paradis säger:

Vi har var sin Billy istället för nattduksbord, älskar man böcker, så :)

2007-11-21 | 15:46:58
Bloggadress: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback