Blandskiva med julmusik

Jag brukar som sagt bränna en CD med lite musik istället för ett julkort. I år blir det fjärde året och jag vill inte gärna upprepa mig om det inte blir nödvändigt. Men jag behöver lite hjälp med inspirationen. Har fått ihop en 10 låtar (tänker inte säga vilka eftersom några julkortsmottagare nog trillar in hit)

Som ni ser är väldigt mycket använt. Och återanvänt. Men det är helt okej om samma låtar förekommer flera gånger, bara helst inte samma version. Även om det också kan fungera. Lite pinsamt att se att den första skivan (nästan) uteslutande var helt onödig för en som ägde Absolute Christmas....

Men nu behöver jag verkligen DIN hjälp
Jag skulle uppskatta om du skriver ner två låtar,
  • den låt som bara MÅSTE vara med om det var du som gjorde skivan (oavsett om den är använd tidigare)
  • ger mig ett tips på en låt/version som inte är använd tidigare

TACK PÅ FÖRHAND



Tidigare års skivor:


2006:
Jill Johnsson - The Christmas Song
Bon Jovi - Please Come Home For Christmas
Tommy och Sissel - Låt Julen Förkunna
Amy Grant - Sleigh Ride
Magnus Carlsson - It May Be Winter Outside
Vonda Shepard feat Robert Downey Jr - White Christmas
Shania Twain - All I Want For Christmas Is You
Cliff Richards - Mistletoe And Wine
Anki Bagger - Jul, Jul, Strålande Jul
Bryan Adams - Christmas Time
Charlotte Perelli - O Holy Night
Peter Jöback - Gläns Över Sjö Och Strand
Jill Johnsson - Have Yourself A Merry Little Christmas
Ronan Keating feat Marie Brenn - Fairytale Of New York
The Darkness - Christmas Time (don?t let the bells end)
Lisa Nicole Carson - Santa Claus Got Stuck In My Chimney
Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love



2005:
Breton Dance - Blackmores Night
Julen Är Här - Small, Fat n Beautiful
Julpolska - Tommy Körberg och Orsa Spelmän
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! - Dean Martin
Mid Winters Night - Blackmores Night
Do They Know It's Christmas - Band Aid II
Frosty The Snowman - Perry Como
Last Christmas - Manic Street Preachers
Merry Christmas Baby - U2
Sleigh Ride - Boston Pops
Kalle Ankas Jul - Lars Vegas Trio
Santa Claus Is Coming To Town - Bruce Springsteen
Karl-Bertil Johnsson, 14 år - Anders Ekborg
Jag Drömmer Om En Jul Hemma - Charlotte Nilsson
I Saw Mommy Kissing Santa Claus - Jackson Five
Christmas Medley - Hanson
Christmas Eve - Blackmores Night
Himlens Hemlighet - Tommy Körberg
The First Noel - Elvis Presley
The Christmas Song - Nat King Cole & Frank Sinatra
Knalle Juls Vals - Evert Taube
All I Want For Christmas Is My Two Front Teeth


[bild saknas]
2003 (eller om det var 2002 redan?):
Bing Crosby - Twelve Days Of Christmas
Band Aid - Do They Know It's Christmas
Tommy Körberg - Jul Jul Strålande Jul
Mahalia Jackson - Silent Night, Holy Night
The Pogues - Fairytale Of New York
Bing Crosby - White Christmas
Triad - Tänd Ett Ljus
Bobby Helms - Jingle Bells Rock
Brenda Lee - Rockin Around The Christmas Tree
Bing Crosby + David Bowie - Little Drummer Boy
Tommy Körberg - Marys Boy Child
Nat King Cole - The Christmas Song
Dolly Parton - Winter Wonderland
Tommy Körberg - En Stjärna Lyser Så klar
Nat King Cole - O Holy Night
Elvis Presley - Blue Christmas
Tommy o Sissel - Julen är här
Ulf Lundell - Snart Kommer Änglarna Att Landa
Bing Crosby - Santa Claus Is Comin To Town
Adolphson o Falk - Mer Jul

Uppdatering 2007-11-12:
Jättetack för alla tips! Nu ska jag nog få ihop det även i år.
Tar gärna emot fler tips ändå, för mitt eget höga nöjes skull....
T A C K

Kommentarer
Junitjej säger:

VILKEN UNDERBAR BLOGG!!!
Det är vackert med snö, men jag ärndå glad över att den ändå inte har hittat hit än. Snön skapar bara bekymmer på jobbet.

2007-11-10 | 23:40:22
Bloggadress: http://junitjej.blogg.se
Molly säger:

Vilken bra idé! Blev sugen att göra en egen blandskiva med jullåtar och ev göra sådan julkort också!

2007-11-11 | 08:56:25
Bloggadress: http://mollysvardag.blogspot.com
Lotta säger:

Hm, vad som helst med Ella Fitzgerald, ingen sjunger jul som hon! Silent night är ett bra val.
Och så är jag svag för en låt som heter Christmas night in Harlem, med Louis Armstrong. Och Silver bells med Jim Reeves är ett måste för mig. Ja, jag kan fortsätta i evighet!

Väldigt bra idé att bränna skivor i stället för julkort!

2007-11-11 | 10:49:43
Bloggadress: http://juleljus.blogspot.com
Helén säger:

Vilken idé!! Ett julkort som räcker år efter år :)

2007-11-11 | 11:35:32
Bloggadress: http://vardagsliv.bloggagratis.se
Anonym säger:

Hmmm... svårt! Du har ju täkt in de bästa jullåtarna redan! =) Men kanske "Hallelujah" av antingen Jeff Buckley/Peter Jöback kunde vara något? - lite stämningsfullt. Eller, lite mer på skoj, "Feliz Navidad"? "Driving home for christmas" med Chris Rea är min pappas favorit varje år- den kanske vore nåt?

Låtar jag inte kan leva utan är nog Mariah Careys julskiva och "Rudolf the rednosed reindeer."

Tack för alla tips! =)

2007-11-11 | 15:32:37
Sofie säger:

oj, glömde skriva mitt namn! (det var jag ovanför) =)

2007-11-11 | 15:33:46
Bloggadress: http://mychristmas.blogspot.com
Kristina - Kix Inredningskoll säger:

Halleluja är min absoluta jul favorit. Med exempelvis Peter Jöback.

2007-11-11 | 21:11:03
Bloggadress: http://kixkoll.blogg.se
Marika på Odlingspyssel säger:

Önskar dig en stilla natt- bo kaspers orkester :) Carolas julskiva är väldigt bra (även om hon är lite väl halleluja i vanliga fall)

2007-11-11 | 21:57:25
Bloggadress: http://odlingspyssel.blogg.se
Julhuset säger:

Vilken underbar ide´!
Här kommer mina förslag....
I wish it could be christmas everyday med Wizzard
Christmas is here to stay med Bing Crosby

2007-11-12 | 08:41:47
Bloggadress: http://julhuset.blogspot.com/
Struntlillstrumpa säger:

"En stjärna lyser så klar" är den finaste jullåten jag vet. Har hört att den finns med på Carolas julskiva. Helst ska den göras som en duett! Santa baby är också ganska mysig i rätt version.

2007-11-12 | 23:28:36
Bloggadress: http://struntlillstrumpa.wordpress.com
Malde säger:

Jag vill alltid ha White Christmas med Bing Crosby, även om jag såg att du redan har använt den.

Må så gott!

2007-11-12 | 23:47:53
Bloggadress: http://maldes.blogg.se
Evasleva säger:

"So this is christmas", eller vad den heter, med john lennon är ju otroligt vacker! Den är ju för mig. Vacker, lite eftertanke. Den måste med! :)

2007-11-13 | 08:03:03
Anna säger:

hela mahalia jacsons Silent Night (Songs for Christmas), 1962 eller i alla fall o come all ye faithful.

och hard candy christmas m dolly p!

2007-11-18 | 21:29:57
Bloggadress: http://www.mymarkup.net/anna/
Gunnar säger:

Har du lyssnat på "Låt det snöa" med Ulf Lundell? Jag tycker också att Aaron Nevilles Soulful Christmas är riktigt bra. Ha en God Jul!

2007-12-04 | 08:24:37
Carina E säger:

Jag har en låt med Peter Jöback och Plura som är min nya favorit: Trumslagarpojken! Helt överlägsen!

2008-12-01 | 13:05:52

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback