Världen är vackert vintervit

Det verkar ha snöat hela natten. Det ligger ett vackert, fluffigt vitt täcke över hela världen. Eller i alla fall över den förort jag bor i.

Egentligen tycker jag
att om det inte kommit snö till jul så kan det lika gärna vara. Men nu när den finns där blir jag glad i hela hjärtat. Hoppas att det får ligga kvar och att det kommer mer. Då kan jag kanske dra ihop ett gäng nästa helg för en dag i någon lämplig pulkbacke... Dricka varm choklad som spetsats med en skvätt rom. Äta mackor. Snöbollskrig...

Synd för alla barn att snön kommer först nu, när jullovet nästan är slut. Men bättre sent än aldrig, och det är ju ändå några dagar kvar för dem att leka.

Nu ska jag sticka till Farsta och hämta ett paket som ligger på bussgods och väntar på mig. Det kom samma dag som jag stack upp till Norrland för att fira jul, så det har inte funnits tid förän nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0