Lingonsnaps

Okej, jag erkänner. Jag är ingen storsnapsare, men en liiiiten rackare kan jag få i mig. Ibland. Däremot tycker jag att det är kul att krydda snaps. Och den här snapsen funkar dessutom som "groggsprit", jättegod ihop med tonic.
 
 Vit jul för barnens skull? Ja, om man inte kan dricka med försiktighet
ska man låta bli, särskilt om det finns barn i närheten. Men om man kan
hantera alkohol på ett bra sätt så tycker jag att det är bra att visa barnen
att man kan dricka utan att bli full. Utan att supa.
Att man kan ta ett glas eller två för att det är gott.
 
Lingonsnaps
250 g frysta lingon
70 cl okryddat brännvin
1 vaniljstång.
 
Gör så här:
  1. Snitta vaniljstången
  2. Lägg allt i en glasburk och skaka om.
  3. Vänd runt en gång om dagen och sila snapsen efter en vecka.

Kommentarer
Linda/candygirl säger:

Så sanna ord. Och så god snaps. Har aldrig gjort egen. Snapsar typ bara till jul .. eller inte typ.. bara! Haha. Föredrar vin. Men ett par goda. M....

2017-11-24 | 23:54:04
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback