På plats. Med en varning

25:e juli. Sitter på golvet i vår nya lägenhet med det första glaset te. Av många. Så skönt att vara på plats. Önskar att Ragnar var med, men han jobbar. Nåväl. Det är snart slut på hans arbetsdag. 
 
 
Men helt nöjd och glad... det är jag inte. Väl på plats gick jag runt och... kände... insöp atmosfär... tittade. Och upptäckte att lägenheten inte är ordentligt städad. Grr. 
 
 
Fläkten är inte rengjord. Öppenspisen är inte tömd. Hår i gallret över golvbrunnen. Ventilerna har inte sett en trasa på år och dag. Kaffefläckar på listerna. Dammråttor bakom elementen.
 
Arg.
 
Vill därför höja ett varningens finger. Anlita inte en firma som heter Neud Inredning AB. Det är ett företag som säljaren av lägenheten anlitat och de erbjuder både homestyling och städning. Jag blev inte alls vänligt bemött när jag framförde mina klagomål. Höll på att gå i taket när de sa att de löser omstädning inom två veckor! Det är ett jävla skämt. Hon ville inte heller skicka över företagets policy för städgaranti - eftersom det inte är vi som köpare som anlitat dem (mycket riktigt, det är säljaren) men eftersom jag är både tjurig, besvärlig och bestämd så blir det omstädning! På fredag. (Vilket är helt ok då vi har målare här på onsdag och torsdag. Flyttar in först på lördag).
 
Dissa det företaget. Det är mitt tips.
 
 
 

Kommentarer
Henrietta säger:

Så trist när det blir så där... men men.. de e bra att du står på dig! Se till att du kan göra städsyn innan dom lämnar på fredag! Ta nu hand om dig å gubben din å stort Lycka till med ert liv tillsammans!

Svar: Jadå! Jag kommer att vara här, inte en chans att de får gå härifrån innan jag besiktigat
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-25 | 14:58:33
Linda/ candygirl säger:

Trist. Hoppas omstädningen blir bättre

Svar: Om vi säger så här: det blir den! Jag kommer att sätta mig på innergården med en bok och sen granska innan jag släpper ut dem!
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-25 | 17:29:56
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
josefine säger:

Usch vad tråkigt när sånt händer.. hoppas allt löser sig!

2016-07-26 | 01:15:06
Bloggadress: http://tusenjuleljus.blogspot.com
Therese Bjärstig säger:

Näe så surt! Tur iaf att det blir omstädning...

2016-07-26 | 08:22:10
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Emmas tomteland säger:

Vad trist när sånt händer!

2016-07-26 | 16:02:38
Bloggadress: http://emmastomteland.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback