Nytt år, ny lya

Hej alla sommarfirare! 
Har ni det bra? I Stockholm är det strålande sol och jag sitter just nu ute och har just avslutat lunchen. En kopp the i handen, fördriver tiden på Pinterest. Plötsligt fick jag en sån längtan efter att kicka igång bloggen för säsongen. Det var ju... hrmm... lite si och så med den saken förra året. 

I år ska det bli andra bullar. 

I år ska det bli intressant att se om det blir några bullar överhuvudtaget förresten. Har köpt en ny lägenhet. Med gasugn. Kan bli spännande... 


För ett år och en dag sedan träffade jag Ragnar. Det tog inte alltför lång tid att inse att den killen... han är mannen i mitt liv. Så efter att ha tillbringat det senaste året i en byrålåda hos honom (inte jag... men en del av mina kläder!) har jag nu sålt min lägenhet och (temporärt) flyttat in i hans lägenhet. Om tre veckor blir det flytt igen. Till vår gemensamma lya. Känns fantastiskt (men jag är less på flyttkaos nu, kan vi bara bli färdiga nån gång?)

Här kommer en liten bildkavalkad med bilder från mäklaren:


Hall och planlösning 

Sovrum med balkong mot innergård

Köket. Med gasugn....

Matrum med fungerande öppenspis och takmålning i original

Vardagsrum

Om tre veckor är vi på plats. Tills vidare roar vi oss med att packa flyttkartonger. Och jag roar mig med att fördriva timme efter timme på Pinterest i jakt på inspiration.

Må gott så länge, vi hörs!!

Kommentarer
Anne säger:

Åh! Så FINT!
Så vansinnigt jädrans FINT!
NI! DU! Lägenheten! Är så GLITTERLYCKLIG för din skull!
Kram /Anne

Svar: Tack Anne!! Glitterlycklig... vilket fint ord <3 jag är också lycklig :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-04 | 17:07:15
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se
sabina säger:

Wow, vilken fin lägenhet! Där kommer ni nog trivas! Och grattis till året tillsammans! :)

Svar: tack!! jo, jag tror att vi kommer att må gott där :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-05 | 11:08:24
Bloggadress: http://santababy.blogg.se/
Julpussar Carina säger:

Åh, grattis till nya lyan (och kärleken såklart <3 ), ser superfint ut! Jag ser fram emot att få läsa och se på bloggen hur du tänker julstyla den.. :) Saknade dig förra julen så jag blir glad över "de andra bullarna" och håller tummarna för att du kommer överens med din gasugn. Jag gjorde det tyvärr aldrig med vår... :(

Svar: Tack Carina! ja förra året var ett konstigt år. en dryg höst. att blogga var (tyvärr) inte prioriterad verksamhet. i år hoppas jag på bot och bättring:-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-05 | 12:06:27
Bloggadress: http://www.julpussar.com
Thereses jul säger:

Men NEJ vad läckert!! Åh lova att uppdatera med bilder när ni har boat in er ordentligt. Ser verkligen hur mysigt ut som helst... Kram!

Svar: Haha att det kommer bilder, det vågar jag lova!!! Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-09 | 21:03:08
Marie säger:

Åh grattis till lägenheten, sambon och första året tillsammans. Lycka till i nya lägenheten, ser fram mot dina julförberedelser där 😊
Själv har jag bara flyttat på bloggen (bloggarna).

Svar: Åh då vet jag vart jag hittar åt dig i vinter :-)Tack för lyckönskningarna! Snart bär det av...
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-10 | 19:06:07
Bloggadress: http://https://mariesjulblogg.wordpress.com
Jessica säger:

Men åååh vad roligt! DRÖMMIG lgh! :D Grattis!

Svar: Tack :-) nu sitter jag här. Njuter av en liten paus. Målar om garderoberna..m
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-16 | 21:34:04
Bloggadress: http://www.babyitscoldoutside.se
Therese Bjärstig säger:

Men så skoj och efterlängtat att du bloggar, och alla lyckönskningar till er i nya lyan, ser fram emot en advent och julipptakt med dig i år, så det blir mer julfeelings än i fjol :-) kramar!!!

Svar: Tack!! Lyckönskningar behöver vi - det börjar bra med en lägenhet som inte är städad ordentligt :-/ massa kramar
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-17 | 20:54:54
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Anne säger:

Ingen RIKTIG jul utan Tomtens dotter!

Svar: I år blir det jul <3
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-20 | 15:20:35
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback