Cava, sangria och sommar

Det finns få drickbara saker som ser så gott ut som sangria. Men... Jag är absolut inte en rödvinsmänniska. Tvärtom. Så då får man göra det med en twist. På cava!

 

Det blir så klart en mycket fräschare och lättare känsla med bubbel än med rödtjut. Passar perfekt till lata och sköna sommardagar!

 

 

Cavasangria á la Tomtens Dotter

 

Sockerlag

Görs med fördel i förväg och gärna en rejäl sats. Det håller sig länge i kylen! Nedan räcker ett tag!

 

3 dl strösocker
4 dl vatten
100 gram ingefära


Riv ingefäran fint. Koka upp socker, vatten och ingefära. Kyl ner. Häll upp på flaska och förvara i kylen.

 

Själva sangrian

Ta en stor tillbringare och fyll den till hälften med is. Skiva en citron och en apelsin och lägg i. Häll på en flaska cava/prosecco/annat bubbel of your choise. Sen ungefär en deciliter av sockerlagen. Rör om, smaka av, njut.


Kommentarer
Lillgarden säger:

Men sluta så gott det såg ut!
Efter graviditet och småbarn så är det lääääängesedan man drack vin minsann...
Detta såg så gott ut!

Svar: Ut och skaffa dig en flaska cava, kvinna!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2016-07-11 | 09:18:00
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback