Det dukade bordet

Att ge det dukade bordet samma omsorg som maten är något som verkligen skapar extra stämning. Julen 2014 fick vi verkligen till ett fantastiskt bord. Vi firar alltid jul hos min syster, och det är hon som bestämmer färgtemat och vissa dekorationer. Sedan överlämnar hon det praktiska till mig.
 
 
Bordet 2014 gick i julens färger rött och vitt. En vit duk bidrar till att skapa en lyxig känsla. Silverbesticken används inte speciellt flitigt, men om det är någon gång de ska komma fram så är det till jul!
 
 
I mitten av bordet placerade vi en redig bunt granris. Några nakna björkkvistar fick skapa höjd i arrangemanget. 10 röda tulpaner bidrog med färg, och några guldfärgade kvistar stacks in lite här och var för att matcha tallrikarnas guldkanter.
 
 
Prydligt vikta servetter och en julgranskula på varje tallrik (varannan matt, varannan blank) fick fullborda dukningen. När det var dags att äta placerades kulorna i granrisarrangemanget och gjorde det ännu större och maffigare.
 
I DETTA inlägg finns mer dukningsinspiration. Vi använder alltid samma porslin, men skapar ändå helt olika bord varje år. Med små medel kan man göra mycket.

Kommentarer
Emma-Merakibeauty.se säger:

åh så fint :)

2015-12-03 | 09:10:29
Bloggadress: http://merakibeauty.se
Anonym säger:

Så snyggt, rött vitt och grönt är verkligen julens färger :)

2015-12-03 | 12:29:33
Lillgarden säger:

Så vackert!

2015-12-03 | 18:11:06
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Annas Strålande Jul säger:

Oj så elegant! Ser verkligen proffsigt ut, och hur mysigt och juligt som helst!

Svar: Tack! Jo, det blev ett bra bord förra året :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2015-12-05 | 12:09:35
Bloggadress: http://julstralandejul.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback