Tävling!

När jag var på Icas pressträff i början på månaden gick vi därifrån med en välfylld goodiebag. I denna goodiebag fanns en riktigt fiffig sak, nämligen en silikonsked med inbyggd digitaltermometer. Helt perfekt när det är dags att koka kola. Detta är en så pass smart sak att jag självklart redan hade en sån sen tidigare. (Tack mamma!)
 
En termometer är ett måste vid polkagriskok, temperering av choklad och kolakok. Så om du inte har en termometer sedan tidigare är det läge att försöka lägga beslag på denna så att du är utrustad till julens godistillverkning. 
 
För er som inte har turen med er går det att köpa denna sked på Ica
 
Jag tänkte därför ta tillfället i akt och be er om en tjänst. Som tack är ni med i en utlottning av denna skedtermometer. För att vara med i utlottningen: Lämna en kommentar där du besvarar följande frågor:
  1. Vad är det som gör att du gillar Tomtens Dotter?
  2. Är det något du saknar i bloggen?
  3. Är det något jag skriver om som du tycker att jag borde hoppa över i framtiden?
Stort tack på förhand!! På måndag meddelar jag vem som får termometern. 

Kommentarer
Madeleine W säger:

Men åh, bästa grejen, som jag har letat efter en sån till min kolakokning! Såg ett reportage för något år sedan från Pärlans konfektyr och de hade en liknande och jag letade överallt utan resultat. Så nu får jag helt enkelt försöka vinna en=) Har haft en vanlig sockertermometer men den används just nu som badtermometer till lillasyster.

1. Jag tokdiggar din blogg, du tillhör ju liksom veteranerna inom julbloggarnas lilla värld. Här kan man läsa lite om det mesta, inte bara om julen. Och du är duktig på att uppdatera regelbundet under hösten vilket är ett stort plus i kanten. Ett annat plus är alla härliga VIP event som vi vanliga dödliga får dregla över. Dessutom tokdiggar jag dig som person, du har en härlig inställning till livet.

2. Mer keramik! Även när det gäller keramik är du en inspirationskälla.

3. Inget direkt som jag kan komma på. Gillar din härliga mix av allt. Det var väl i så fall under den perioden som din blogg var mer en matblogg och då var kanske inte jag den ideala bloggläsaren eftersom det inte är jag som lagar mat här hemma.

Ha en fortsatt fin kväll!
Kramar

Svar: Lott 1
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 20:16:34
Bloggadress: http://www.julbloggen.se
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Jag har aldrig sett en sån, den var ju jättesmart! Den vill jag gärna vinna! Så här kommer mina svar:

1.Vad är det som gör att du gillar Tomtens Dotter?
Jag gillar blandningen, men framför allt keramiken och recepten (och bland recepten pralinerna!)

2.Är det något du saknar i bloggen?
Nej, jag gillar som sagt blandningen! Det finns lite av varje och det mesta tilltalar mig.

3.Är det något jag skriver om som du tycker att jag borde hoppa över i framtiden?
Inte vad jag kan komma på!

Svar: Lott 2
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 20:27:04
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Niles säger:

Det var en otroligt smart grej, har jag aldrig sett innan... Nu är jag inte den som kokar kola så mycket året om utan det blir stora doser knäck till julen :)

Egentligen kan jag inte uttala mig då jag är ganska ny här men av det jag sett så svarar jag!

1. Det som är trevligt är vardagen (enligt mig), åsikter och vardag. Jag har även sett ett och annat recept - de gör mig inspirerad! Sen att det finns bilder till inläggen och inte bara massa med text - det underlättar för mig som tycker om att titta på bilder :)

2. Jag är inte rätt person att uttala mig, men jag har varit inne här flera gånger så något gör du rätt :)

3.Är det något jag skriver om som du tycker att jag borde hoppa över i framtiden?
Nej, det skulle bara vara elakt. Som bloggen är nu är vad som lockade mig att komma hit och sen tillbaka!

Ha det bra!

Svar: Lott 3
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 20:33:43
Bloggadress: http://theniles.se
Åsa säger:

Åh en sån vill jag vinna!

1. Jag gillar hur du skriver dina inlägg, de brukar vara yndiga och roliga att läsa. Sen gillar jag alla recept såklart, men det var ju inget nytt.

2. Jag saknar en sökfunktion så jag kan söka bland alla dessa bra recept, för de har ju blivit rätt många nu, utan att scrolla ihjäl mig. :) (Men det visste du ju redan)

3. Nej, fortsätt att skriva om allt och inget! :)

Svar: Lott 4
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 20:58:51
Linda / CandyGirl/ CandyChristmas säger:

1)Jag gillar hela konceptet... fokus på jul, men ändå med inslag av annat. Sen har du hållit på så pass länge att ett vinterhalvår utan Tomtens Dotter skulle kännas märkligt.

2) Jag ser gärna mer "inredning" - alltså inte direkt möbler och sånt... utan små stilleben, lite pynt, blommor, godisskålar...

3)Näe... det är väl just blandningen som gör bloggen. Är det nåt inlägg som tilltalar mig mindre än andra så är det ju garanterat andra som tycker att det är ett av dom bättre... så keep up the good work.

Svar: Lott 5
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 21:00:36
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Lillgarden säger:

1. Ja vad gillar man inte med din blogg? Gillar ditt sätt att skriva. Dina inlägg är genomtänkta, lättlästa och alltid intressanta!
2. Kan inte komma på något jag saknar just nu, fler bilder på dig själv kanske, haha ;) Nej men tycker du har en bra blogg med bra innehåll.
3. Nej tycker du har en bra mix på bloggen!

Håller tummarna att jag vinner, ha en fin dag!

Svar: Lott 6
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 21:26:46
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Amandas jul säger:

Men vilken fiffig grej!

1. Jag gillar dig för att du är du och egentligen är den enda julblogg som sticker ut. Jag gillar variationen på inlägg då det är allt från keramik till recept och glöggrecensioner. Bloggen innehåller helt enkelt allt!

2. Det var ett tag sedan du bjussade på recept nu va? Fast det kommer väl...;)

3. Nä, det tycker jag icke.

Svar: Lott 7
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 21:42:11
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Anne säger:

ÅH! Den var ju smart den!
Eller tillverkaren snarare...

1. Eh... allt!
Maten. Stämningen. Orden. Bilderna. Humorn. Musiken. Du.
2. Dukning?
3. Vitlök. Utelämna alltng med vitlök! ;)

Svar: Lott 8
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 21:43:01
Linda / CandyGirl säger:

Svar: Det är bättre... det hade gått fint att vara vänsterhänt i skolan. Snälla kompisar som hjälpte till... och inte så ont. Fast till natten får han en tablett, för säkerhetsskull.
Vi sms-ade och tackade för hjälpen. SKänt att det finns folk som bryr sig...

2014-09-17 | 21:50:20
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Ulla säger:

Vad är det som gör att du gillar Tomtens Dotter?

Personliga åsikter och kommentarer samt foton, inte veckans 18 bästa utdrag från diverse butikers hemsidor

Är det något du saknar i bloggen?

Sommarsäsongen ;)

Är det något jag skriver om som du tycker att jag borde hoppa över i framtiden?

Näps, för då skulle det inte vara du och din blogg. Lovar att om något i framtiden stör mig så hoppar jag över det :D

Svar: Lott 9
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-17 | 22:09:56
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi
Julia Berglund säger:

Men vilken smart pryl!

1. Din blogg är personlig och får mig att längta till julen och komma i stämning. Jag blir inspirerad i hur jag vill att min jul ska kännas och vara :)
2. Jag gillar när du lägger upp keramik du gjort! Mer sånt, om det finns möjlighet såklart ;) Och mer pyssel. Du har alltid så smarta idéer med enkla medel. Det är roligt med inspiration!
3. Jag kan inte komma på något onödigt du skriver om. Du har en blandning av allt, så det blir ju inte tråkigt att läsa. Tvärtom :)

Svar: Lott 10
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-18 | 00:11:34
Bloggadress: http://juliaaberglunds.blogg.se
Jessica säger:

1- Den personliga vinkeln och bilderna!

2- Nä, inget jag kan komma på på rak arm, men mer keramik gör absolut ingenting och kanske även lite "pyssel", men är man inte pysslig så är det inget som ska tvingas fram - bloggen är ju Du liksom.

2014-09-18 | 09:45:34
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Jessica säger:

Jag skickade innan jag var klar...

3 - Absolut inte! Det är ju din blogg, här läser man om din jul och ditt varande. Det ska man inte peta i tycker jag. Vi som läser gillar den ju för det den är.

Svar: Lott 11
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-18 | 09:47:12
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Filippa säger:

1. Jag gillar tomtens dotter för att hon kommer på nytänkande och intressanta idéer blandat med det traditionella. Recepten är out of the ordinary men ändå same procedure as last year. Jag gillar att bloggen uppdateras ofta och att det är en bra blandning på mat, pynt, inredning och annat. Bara det att du hänger i i jul loggsvärlden gör ju mig som julnörd lika varm i hjärtat varje september, plus att man känner att man inte är ensam!
2. Jag ser gärna mer jullistor och inspiration i affärerna, som du gjorde när blossa kom ut till exempel, men som sagt din blogg är redan fantastisk!
3. Nää jag gillar blandningen på det personliga blandat med dr offentliga!

Kram :)

Svar: Lott 12
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-18 | 12:13:06
Victorias Jul säger:

1. Den juliga stämningen och alla pralinrecept.
2. Lite mer juliga recept
3. Inget alls, den är bra som den är.

Håller tummarna hårt för en vinst

Svar: Lott 13
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-18 | 15:27:23
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Tess säger:

Gillar: hallåååå allt!!!!!!!! :)
Saknar: inget - den ultimata julbloggen som även lever kvar resten av året och är intressant
Hoppa över: nej keep up the good work

Gissa om jag vill ha den skeden!! Min pappa är värsta knäck och kola mästaren men han har slutat koka och jag försöker varke år men det blir bara smörja :((

Svar: Lott 14
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-18 | 19:05:46
Bloggadress: http://www.seenbytess.se
Erika säger:

Hej!
1. Jag läser bara din blogg nu under höst- och vintermånaderna. Det är min favoritblogg då eftersom du skriver mer än att bara visa en bild på något nytt som finns i affärerna. Det är en tanke bakom och det gillar jag verkligen.
2. Jag älskar inredning och bakning. Godistillverkning under jul. Små tips och recept är kul :)
3. Samtidigt som jag gillar att bloggen har mer innehåll och egna tankar än andra läser jag som jag nämnde här ovan bloggen främst för höst- och vinterstämning så för min del är inlägg som inte rör det alls minst intressant.
Tack för kul läsning!

Svar: Lott 15
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-18 | 19:23:58
Linda H säger:

Vilken härlig tävling, jag har tittat på termometen vid ett flertal tillfällen men varje gång tänk; hmm lite senare och sen när jag tex. kokat knäck eller kola till jul så ångrar jag mig så mycket. Så därför är jag gärna med och hoppas att årets bakomgång inte ska generera i samma uttryck :)

Här kommer mina svar;
1. Jag gillar Tomtens Dotters spridning av innehåll, inläggen har en stor variation och det kan leda till inspiration ena gången och andra gången kan det leda till andra möjligheter, det är helt enkelt en bra blandning, bra mix med bak, handarbete och inredning och juliga tips överlag.

2. Det finns inget direkt jag saknar men önskemål finns om mer :). Jag är så inspirerad och fascinerad av keramik inläggen, jag har ännu inte anmält mig till en keramik kurs härhemma men tänker varje gång att det där vil jag också skapa, så gärna mer om det. Sen önskar jag gärna mer pyssel/handarbetes/inredning idéer, det är alltid inspirerande.

3. Det finns inget jag önskar att du "hoppar", jag önskar att du fortsätter som tidigare du inspirerar och det uppskattas.
Vänliga hälsningar
Linda H

Svar: Lott 16
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-21 | 10:52:52
Pia säger:

1.Jag tycker att du har en trevlig mix på din blogg. Jag har inte läst den särskilt länge men jag läser många bloggar, speciellt de om jul och jag tycker att din är jättefin.Jag gillar speciellt att du uppdaterar när nyheterna kommer in, det är jag alltid nyfiken på.

2.Politiken tycker jag iofs att man kan lämna därhän i en julblogg även om man kan bli frustrerad ibland. Finns andra kanaler för det, twitter är bra även om man inte kan ha så långa inlägg.

3.Något du borde skriva om, nej, jag tycker att det är det som är så roligt med bloggar, just att man skriver det man själv gillar, inte vad andra tycker att man ska skriva. Fortsätt med din trevliga sti det var ju den som har lockat mig att läsa din blogg!

Vänliga hälsningar
Pia

Svar: Lott 17
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-21 | 13:51:57
Carina säger:

1. Bilderna och recepten
2. Mer pyssel och läckra tyger
3. Reklam av alla slag.

Svar: Lott 18
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-09-26 | 13:31:02

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback