Skål!

Det är väl ett lämpligt sätt att böra en tisdag? Men nu pratade jag ju inte om en klirrande dryckesskål. Utan om keramik. Det är ju tisdag, så efter jobbet sticker jag iväg till verkstan :-)
 
 
Denna gjorde jag förra säsongen men bloggtorkan har gjort att jag inte har visat upp den än. Jag är riktigt nöjd. Denna gång funkade ALLT :-)
 
 
Formen blev exakt som jag ville ha den. Lagom vinkel, lagom sväng. Lagom stor för sallad till en eller två personer. (Tänk att "lagom" kan vara så rätt ibland) Till och med glasyren blev precis som jag ville ha den. Jämn, men släppt runt kanterna så att den röda leran kommer fram. I love it!
 
Idag är det som sagt dags igen. Då får jag veta hur det har gått med det första av projekt garnnystanskål. Håll en tumme för att den klarat glasyrbränningen, ok?!
 
 
 

Kommentarer
Matilda säger:

Aå himla snygg skål! Önskar att jag också höll på med keramik när jag ser sånt här :)

Svar: Tack :-) Och det är himla kul, jag kan verkligen rekommendera dig att leta rätt på en verkstad i din närhet.
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 10:00:48
Bloggadress: http://julpurist.blogg.se
Anna säger:

Snygg skål och snygg färg! Tänk massa clementiner i den, super snyggt! Kul att du är "tillbaka" ! Själv letar jag fortfarande efter inspiration och framför allt ork.

Svar: Den är rätt liten, så det får inte plats med "en massa" clementiner tyvärr. Men den är himla snygg med chips också haha!
Jag råder dig att leta ork framför inspriation. Unna dig själv något som får dig att slappna av. Köp hem en RUT som får fixa fönstren medan du får fötterna fixade, tar en långfika med en väninna eller får en massage. Pepp och KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 12:08:44
Bloggadress: http://www.annasjul.blogspot.com
Lillgarden säger:

Jättesnygg! Super härlig färg!

Svar: Tackar. Tja... jag älskar ju turkost så det blir ju en del sånt haha
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 20:18:56
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Linda / CandyGirl säger:

spännande... hoppas det funkat.

Vad har du för färgtema i höst?

Svar: De grejer jag gör till mig själv kommer att fortsätta vara turkosa :-) Sen får vi se... Jag har en del vita idéer också :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-14 | 20:37:04
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö säger:

Mycket snygg=) Den skulle jag mycket väl kunna ha stående framme hemma. Gillar den rena formen.

Svar: Tack Anna :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-15 | 08:56:35
Bloggadress: http://crimsonanna.blogspot.se
Julpussar säger:

Sååå snygg! En riktig fullträff till skål! :)

Svar: Tack snälla :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-15 | 11:26:33
Bloggadress: http://julpussar.wordpress.com
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Jättefin skål! Hoppas dagens projekt gått bra!

Svar: Åh det hade hållit :-)
Hoppas att jag hinner fotografera lite i helgen så får ni se!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-15 | 21:48:15
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback